woensdag 8 september 2021

7 september 2021


 Het dagje aan zee mag je best een voltreffer noemen.

Er was zoveel te doen, er was zoveel te beleven.. 

Heel fijntjes merken de kleuters deze morgen op dat het ook vandaag een mooie, zonnige dag wordt. 

Quinn gaat recht door zee : Ik wil nog eens met jou op reis met de bus ! 

Ik begrijp het .. het was ontzettend leuk ! 

Niemand wou een einde maken aan deze mooie dag.

Maar het recuperatievermogen van de juffen is niet wat ze ooit geweest is 😁

Samen op stap .. met 28 kleintjes is een verpletterende verantwoordelijkheid. 

Een hele dag door kleuters tellen, de omgeving observeren, de kleuters opvolgen en 

ook nog eens de kleintjes entertainen .. 

Er komen nog leuke momenten, beloof ik mijn kleuters.

En wie weet komen er nog mooie dagen ! (Ik weet het wel zeker) 

De dag kabbelt rustig verder - we laten ons drijven op de golven en 

we hebben een zee van tijd (.. om in het thema te blijven 😉)


Voor de allereerste keer dit schooljaar wordt de verf uit de kast gehaald. 
Eerste opdracht : Trek je schilderschort aan en help je vriendje bij het sluiten van de strip. 
Doel bereikt !
Wereldoriëntatie : Mens en Maatschappij - Ik, jij, wij .. het werkt ! 
Ik kan reeds enkele doelen aanvinken in mijn doelenboek en dat stemt me uitermate tevreden. 



Tweede opdracht : Dompel het draadje onder in de blauwe verf.
Maak met het draadje een figuur op karton,
Verstop de figuur onder een tweede karton 
en trek het draadje er tussen uit. 
Het resultaat .. golven van de zee ! 



Ook nu is samenwerking vereist .. Ik .. jij .. wij .. het werkt ! 




Al snel is het 12.00 uur .. etenstijd .. 
deze keer niet aan zee .. maar wel in de schaduw van de bomen. 
Ook gezellig ! 
Na het eten trekken we de truien uit want de temperaturen lopen hoog op. 
De zonnecrème wordt nogmaals opgediept .. smeren maar ! 
En dan kunnen de kleuters spelen, heel veel spelen .. 

Spelen is leuk, ontzettend leuk !
Maar op een warme, zomerse dag krijg je wel een stoffige 'look' 😁
Een frisse wasbeurt later is het ergste leed geleden. 


In de namiddag is er LO met juf Joke.
Er wordt geoefend op symboolkennis. 

Na school maak ik de klas klaar voor de info-avond die doorgaat in onze klas. 
Hoeveel ouders ingaan op de uitnodiging is me een raadsel. 
Ik zet alvast 18 stoelen klaar, ver genoeg uit elkaar, rekening houdend met de geldende maatregelen. 
Nog even alles ontsmetten en klaar ! 
Ook de infobundel moet nog door de kopieermachine
en ik leg nog wat materiaal klaar om ouders te overtuigen dat een kleuterklas 
echt wel een speel-leeromgeving is. 

3 ouders tekende present, 3 ouders hebben zich verontschuldigd.
Wie niet aanwezig was op de info-avond krijgt alsnog een bundel mee via het contactschrift. 
Zo weet iedereen welk de geldende afspraken zijn. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten