woensdag 29 september 2021

30 september 2021

 

Goedemorgen !

Even wat orde in de wanorde scheppen na de grondige poetsbeurt van gisteren. 

Alles krijgt terug zijn vertrouwde plekje in de klas, een hele klus. 

Terwijl ik dit klusje klaar, zet ik een grote kookpot appelmoes op.


Eenmaal de klas is begonnen, gaan we meteen een eerste uitdaging aan. 
Het geheugen van mijn kleuters wordt getest en dus spelen we een memory in het thema.
We gaan op zoek naar 2 identieke plaatjes 
en de snoetjes zijn zalig om te zien als ze twee gelijke treffen. 




Na enkele spelletjes trekken we naar 'de proeverij' 
Niet iedereen is dol op appelmoes 
maar degene die een hapje eten, willen nog een tweede (zelfs derde portie)
Smakelijk ! 


 
De Tandem-medailles zijn klaar.. nu nog een gepast lint vinden.

Er staat nog één creatieve opdracht op de agenda.. we trekken sporen.
De keuze van de banden is afhankelijk van de afdruk die ze geven. 






's Namiddags nemen we even de tijd om gezellig samen te spelen. 

1/3 van de klas is afwezig en zo ben ik rapper door mijn planning dan voorzien. 


Nog één verhaaltje uit de vertelkoffer. 

Het kan niet gekker, alle dieren van de boerderij willen op de fiets😉

 

Voor jullie, kleuters, begint het weekend; 

Geniet ervan en tot maandag ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten