woensdag 1 september 2021

1 september 2021

 Hé hé, 1 september .. en we zijn er helemaal klaar voor ! 


De aftrap is gegeven .. 

Ik heb al heel wat fotomateriaal verzameld 

maar deze kan ik enkel posten op onze klasblog als jullie, ouders, toestemming geven. 

Vul zo snel mogelijk alle documenten in (zie contactschrift) dan kan ik ook aan de slag 

Juf Tania


De formulieren 'toestemming publiceren beeldmateriaal' 
lopen vlot binnen dus kan het posten van foto's beginnen. 

Vind je je kleuter niet terug op de klasblog 
dan heb ik nog steeds geen toestemming tot publicatie gekregen.
Andere foto's worden weerhouden omdat jouw kleuter toevallig op de foto staat met een kleuter die geen toestemming kreeg tot publicatie. 














 
Klaar voor de start ! 
Welkom in de Mini-Tandemklas K1/K2  !
 
Rikki konijn ontmoet elke kleuter.. dag iedereen !






Wat zit er in de schooltas van juf Tania ?
.. snoepjes voor de kleuters.
 
Geloof me, een snoepje doet wonderen ..
Bij een klein(of groot verdrietje) verdwijnen de tranen supersnel.. 😉


Wat zit er in de schooltas van de kleuters ?
We zijn ontzettend benieuwd dus halen we er alle schooltassen bij.




In elke schooltas zit een doosje gevuld met lekker fruit. 

Het eerste 10-uurtje is een feit.. heel gezellig .. 






Eventjes een frisse neus halen om nadien een eerste taakje aan te vatten : 

Kleur het broekje van Rikki geel !  

Wie kleurt binnen de lijnen ? 

Wie heeft reeds een correcte pengreep ? 

Wie is linkshandig ? 

Wie werkt vlot een opdracht af ? 










Voor we de eerste schooldag afsluiten, wordt een eerste klasfoto gemaakt .. samen op de foto !








Nog een leuk nieuwtje :
Ook in schooljaar 2021 - 2022 tekenen mama en papa Vitamientje present.
Reeds jaren schenken deze fijne mensen lekker fruit. 
Een immens grote doos vol bananen komt onze richting uit.
Dank je wel .. 

uit de kindermond : 
De voormiddag vliegt voorbij.
Mogen we in de poppenhoek ? vraagt een kleuter. 
Nu niet ! is mijn antwoord.
Ik kom in tijdsnood, vandaar .. 
Waarom niet ? wil een kleuter weten. 
Daarom niet !, zeg ik en ik werk snel verder.
Waarop Léon me in de rede valt : 
Daarom is geen antwoord !! 

Iets rond 12.00 uur geef ik het opruimsignaal.
En aan die opruimsessie hangt iets lekkers vast ..
Wie opruimt krijgt een snoepje ! probeer ik nog.
Rafaelle is niet te vermurwen : 
Ik niet, want van snoepjes krijg je gaatjes in je tanden ! 
Ik moet ze gelijk geven maar het opruimwerk moet écht wel gebeuren hoor 😏

En ook Edmond heeft een reactie klaar als ik hem om 10.00 uur vraag zijn fruit te eten.
-Edmond is namelijk geen fan van het fruitmoment en hij baalt als een stekker als hij fruit ziet- 
Read my lips, teacher .. No!!!! 
Ok, ik heb het begrepen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten