dinsdag 28 september 2021

28 september 2021

 

Mijn oproep wordt beantwoord .. Léon heeft een lekke band mee naar de klas.

Kan je die herstellen ? is zijn eerste vraag.

We gaan ervoor ! antwoord ik. 

We nemen er nogmaals het boekje van Kasper de Fietsenmaker bij

en kijken wat we nodig hebben om een lekke band te herstellen.



We vinken het lijstje af .. we hebben bijna alles ..

al moet ik deze avond thuis op zoek naar de herstel-kit en een fietspomp.

-De fietspomp in de klas heeft een onderdeel tekort- 





Het aanbod hoekjes varieert van dag tot dag.. we hebben dan ook heel wat te ontdekken. 


Kleur de fiets van je dromen .. is één van de opdrachten.
De ene kiest voor sobere kleuren, een ander gaat voor een spetterend kleurenpalet 








 
Wie fietst, heeft nood aan gezonde voeding dus een stukje fruit/groente is altijd welkom ! 
Met insteekschijfjes maak je dan weer eenvoudige fietsen. 



Op dinsdag gaan we sporten, alleen heeft de juf LO even een andere opdracht 

én ik heb een overleg met de zorgcoördinator op de agenda staan. 

Dit lossen we snel even op.

Het overleg gaat door zoals gepland en 

de kleuters krijgen een lesje fietsen door de lln zorg. 

Ik ben niet ver weg en houd een oogje in het zeil. 


 

In de namiddag is er bezoek .. 



Oud-renner Paul Van Hyfte brengt een bezoek aan onze oudste kleuters. 

Zij hebben enkele vragen die door de juffen onbeantwoord bleven en 

nu dus een antwoord krijgen. 

Ik heb er ook één klaar .. Wat eet je voor een wedstrijd ? 

Meteen krijg ik te horen dat hij helemaal geen fan is van spaghetti bij het ontbijt 😁


Als hij mijn collectie drinkbussen ontdekt in de klas, is hij onder de indruk 

en ik krijg er nog eentje extra bovenop .. 

voor de collectie !

😉(met dank aan juf Kelly) 

En zo hebben we weer een pak verhalen toe te voegen aan onze belevenissen. 

Uit de kindermond  :

Léon is allerminst onder de indruk van het bezoek van de oud-renner..

alhoewel hij maar graag de lekke band toont. 

Als de renner onze klas verlaat, zegt Léon " het is geen echte renner" 

Hoezo ? vraag ik. 

Hij draagt geen koersbroek 😁😁😁


Quinn is terug van een weekje vakantie.

Blij stapt ze de klas binnen en doet haar verhaal .. en dan vraagt ze ..

Gaan we nu samen op reis naar zee ? 

Het is duidelijk, ze heeft de reismicrobe te pakken 😁😁😁

 

Belangrijke mededeling :

Vrijdag 1 oktober is er pedagogische studiedag.

De juffen belanden op de schoolbanken (vermoed ik),

de kleuters hebben een extra dag vrij. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten