zondag 5 september 2021

6 september 2021


 Vandaag is dé dag 
waarop we na 18 maanden coronapandemie 
eindelijk weer op stap kunnen met de kleuters.
De geldende maatregelen worden opgevolgd, zoveel is zeker..
maar het doet ontzettend goed weer een beetje van de vrijheid te kunnen proeven.
En of we er zin in hebben - zie die snoetjes . 
Stipt om 9.00 uur rijdt Adri chauffeur de schoolbus voor. 
Het lijkt wel een volksverhuizing, niet te geloven wat een mens allemaal meesleurt op schoolreis. 
😁

Iedereen klaar ? 
Daar gaan we .. op naar de Noordzee voor een gezellige dag samen genieten. 
Enkele ouders en grootouders zwaaien ons uit.
Ook de oudste kleuters zwaaien .. daaaaaagggg !!!














Overal merk ik blije gezichtjes..
ook de kleuterjuffen kijken uit naar deze mooie dag


Na een uurtje op de bus zijn we eindelijk op onze bestemming.
Het is er zalig .. hier willen we nog wel een tijdje blijven.
Van een busrit krijg je ontzettend veel honger én dorst,
dus eten we ons buikje rond en het drankje loopt vlot binnen.
Nog even zonnecrème bijsmeren en trekken we naar het strand.



















De weg naar het strand mag je best pittig noemen - het gaat omhoog en omlaag.
Een zwaar geladen bolderkar bergop duwen vraagt heel wat energie. 
Gelukkig kan ik rekenen op mijn kleuters, ze geven net het duwtje dat ik nodig heb 😉













De tweede stop van de dag .. de openbare toiletten. 
Bij de meeste kleuters is het hoogwater..vlug een plasje maken.




Hier is ze .. de Noordzee met een immens groot strand.
Wie droomt nu niet van zo'n ruime zandbak ??!! 












Na een uurtje spelen in het zand, trekken we samen richting het water.
Zijn er haaien vandaag ? wil Léon weten. 
Of kwallen ? zegt Rafaelle 😁
Edmond heeft het begrepen.. No no, there are birdies en hij bootst de krijsende meeuwen na



De zee ligt ver weg .. merkt juf Cheyenne op.
Dat is wat ze eb noemen, grap ik. 
Wacht maar, straks wordt het vloed ! vervolg ik. 😁
Oh, ik kan het niet laten .. sorry ! Juf Cheyenne kijkt me meewarig aan .. 
Mijn startthema komt volledig tot zijn recht .. ik .. jij .. wij .. samen .. het werkt ! 










Daar gaan we .. even onze zeemansbenen testen.
De ene staat al steviger op de benen dan de andere. 
En wat ik vreesde, gebeurt .. 
enkele kleuters verliezen het evenwicht en belanden met de billen in het water.
Niemand die erom maalt. Trouwens, in een mum van tijd zijn we droog.

















We wandelen langs de vloedlijn van golfbreker naar golfbreker.
Het voelt eerst wat frisjes aan maar het went..






En natuurlijk wordt een zoveelste klasfoto gemaakt.








We spelen nog even in het water maar dan moeten we écht wel terug.
Juf Muriel wil met de kleinsten ook eens naar het water.
We moeten ons eventjes heroriënteren - waar ligt ons plekje ??





Ook Rikki konijn is mee op stap. 
Hij is dol op de reddingssloep. 
Maar mijn kleuters zijn gek op Rikki.. kijk maar !














De tijd vliegt als je pret hebt - het loopt tegen 12 uur aan, tijd voor de middagpauze.
We eten mét zicht op zee ..kan het mooier ?!







Beste ouder(s), de brooddozen zijn niet helemaal leeg, de kleuters hadden vooral dorst ! 

Dit is genieten ! Een mooie, zonnige, warme dag aan zee ..

En wat een mooi decor om te eten.
Mijn mini-Tandemklas KT1B en KT2, netjes ingekaderd.







Ik trek de duinen in met mijn bengels..best steil ..en ook nu gaat het omhoog en omlaag.
Ik weet zeker dat de vermoeidheid straks ongenadig zal toeslaan 😊
(Lees ; de mama's en papa's gaan een rustige avond tegemoet.)
En wees maar zeker, ook bij de juf zal het licht snel uitgaan 😉































We hebben nog een klein uurtje op het strand vooraleer we de bus moeten opzoeken.







Rikki konijn zorgt voor een zoete verrassing.






Nog een laatste plasbeurt, een slokje water en schoenen aan.
Dag zon ..
Dag zee .. 
Dag strand .. 
Wij komen beslist nog eens terug .. SAMEN !! 
























Even later wint de slaap het .. 
Ik wens jullie zoete dromen !






Dank je wel  juf Nicole, juf Cheyenne, Emily en Blue voor de extra begeleiding.
Dank je wel Adri om ons veilig naar en van onze bestemming te brengen.

Om 15.20uur worden de kleuters opgehaald.
Een rugzak vol herinneringen 
(en waarschijnlijk ook gevuld met vele zandkorrels) 
nemen ze mee naar huis. 
Juf Muriel en ik zijn nog lang niet klaar - onze werkgroep strapdag zit samen
en we hebben nog wat te bespreken. 
Ook de spullen van de uitstap worden opgeruimd 
en dan gooien we de foto's nog op de klasblog - zodat jullie, ouders en grootouders deze dag kunnen meebeleven.

Om 20.47 uur zet ik een punt achter dit verslag. 
Slaapwel en tot morgen allemaal.

O ja, neem zeker ook eens een kijkje op de klasblog van juf Muriel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten