donderdag 9 september 2021

9 september 2021

 


Teun denkt dat hij rustig verder kan kleuren nu hij zijn krijtjtes tevreden heeft gesteld, maar niets is minder waar.
Er zijn de laatste jaren veel andere krijtjes verwaarloosd. 
Zij werden achtergelaten op vakantie, verdwenen tussen de kussens van de bank of werden opgegeten (én uitgespuugd !)  door de hond.
Teun krijgt ansichtkaarten van al deze ongelukkige exemplaren.
Weet hij ook voor hen een oplossing te bedenken ? 

Net zoals in het boek staan de kleuren centraal in onze crea-hoek.
Via allerlei technieken ontdekken wij de kleuren. 
Enkele dotjes verf op karton, een folie erover en wrijven maar .. dit geeft een leuk en verrassend effect.












De kleurrijke waterparels zijn ook in trek : scheppen, vullen, gieten, sorteren .. 


.. bouwen en puzzelen .. 
om dan even uit te rusten op een bankje. 
Een nieuwe uitdaging wacht .. wat als juf twee kleuren mengt  ?
Een beetje, geel, een beetje blauw .. even de raamwisser eroverheen .. dan krijg je .. groen ! 
Is dit nu toveren ? wil een kleuter weten. 😉











Ik ben (opnieuw) aan verhuizen toe.

Ik heb het exact één week volgehouden in mijn heringerichte klas.

Die herinrichting maakte me niet tevreden dus haal ik na school 

de schroevendraaiers en de hamer uit de kast.

En het resultaat stemt me deze keer wel uiterst tevreden.. oef ! 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten