vrijdag 10 september 2021

10 september 2021

 

Wat als de juf een schaar neemt en de schilderschort stuk knipt ? ..
Dan is dit de reactie van de kleuters ! 😁
De schaar is flink tekeer gegaan .. en nu ? 
Voor elk probleem is er een oplossing ! 
Kijk eens ! Een mooie, kleurrijke schilderschort .. 
Dit probleem hebben we toch maar knap opgelost.
De verontwaardiging van daarnet gaat over in blije gezichtjes. 




Het is vrijdag en dus staat een lesje LO op de agenda. 
Voor het eerst halen we de T-shirts LO uit de kast. 

Opdracht : Trek je sportshirt aan ! 
Een oefening op zelfredzaamheid.








Na het lesje LO eten we in openlucht onze picknick 
- zolang het weer dit toelaat nemen we buiten op de bank plaats.

Plots vliegt wel een heel groot insect naar ons toe.
Zeker 12 cm lang .. ik heb het nog nooit gezien..
ook niemand van mijn collega's kent dit rare wezen. 
Via een app zoeken we op welk diertje dit is ..
Gevonden .. alleen weet ik niet meer hoe het heet 😁😁😁 sorry ! 
Misschien valt het me later in. 

Even later worden we verrast door enkele leerlingen van de lagere school. 
Ze hebben bloemen bij voor de juffen - waar ze die gehaald hebben, is me een raadsel.
Maar ik vind het heel lief ! Dank je ! 

Ook de kleurkrijtjes wonen in onze klas. 
We oefenen volop de kleuren.
Bij de ene gaat dit bijzonder vlot, anderen hebben nog wat oefening nodig. 
Eentje vindt zelfs dat alles roze is .. La vie en rose ??? 😉
Iedereen wil werken met de raamwisser.
En als er ook nog verf bij komt kijken, zijn ze helemaal gewonnen voor het idee.
Daar gaan we !! 





Ondertussen observeer ik mijn kleuters tijdens het spel.
Wie speelt alleen ? 
Wie komt reeds tot samenspel ? 

Tot ik in de kring deze kleine madammen bezig hoor.
Liv speelt juf -mijn opvolgster staat klaar- en Anber speelt kleuter.
Juf, mag ik iets vragen ? hoor ik Anber zeggen. 
Eventjes geduld, ik ben bezig ! is het antwoord van juf Liv
Dit heb ik nog gehoord 😁, een perfecte imitatie van de juf.
EÊn ding wordt me duidelijk, iedereen is aan de slag ..
Ên dat is heel wat na een eerste volledige schoolweek.



Geniet van het weekend en tot maandag. 

Mededeling : 
In het contactschrift vind je de infobundel van onze klas,
vind je eveneens de uitleg over de verjaardagsactie 'Lang zullen ze lezen' 
vind je voor de nieuwkomers alles info omtrent smartschool,
vind je de actie die we ondernemen tvv Kom op tegen Kanker 

Heel wat informatie.. neem alles grondig door het komende weekend. 
Veel leesplezier ! 


2 opmerkingen:

  1. Was het een pijlstaartvlinder, windepijlstaart?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ja ja, dat klinkt herkenbaar .. ik wist het niet meer
    Bedankt om dit raadsel op te helderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen