vrijdag 25 juni 2021

25 juni 2021

 Dé sprong .. 

Vandaag is het zover, we nemen afscheid van onze K3-tjes - 

zij maken (letterlijk) dé sprong naar het eerste leerjaar. 

 Het afscheid valt me zwaar.. dit was echt wel een hele fijne lichting K3-tjes.

Het coronajaar zal ons voor altijd bijblijven.

We hebben elkaar lang moeten missen maar hebben evengoed heel mooie en warme herinneringen.


Tijdens de sprong krijg ik een mooi boeketje rozen toegestopt 
met een allerliefst briefje én een tekening .. dank je voor zoveel mooie woorden .. 
 
De K3-tjes proeven vandaag al eens van hun nieuwe leven op de schoolbanken,
waar cijfers en letters nog belangrijker zullen worden. 
 
Ikzelf keer terug naar mijn klas. 
Mijn kleuters kunnen terecht in K3.
De peuters en K1-tjes bevolken vandaag mijn klasje.
Ja, u leest het goed .. 
vanaf schooljaar 2021 - 2022 wordt ook mijn klas een mini-Tandemklas K1/K2 
En dit zijn ze ..
 Liv - Jude - Ilham - Conor - Jonela - Jazzlynn - Rafaelle -  
Edmond - elena - Anber - Joel - Quinn - Néli - Shanaya - Awa - Leon 
... 

Ik blaas ballonnen, voor elke kleuter één.
Meteen oefenen we de kleuren en we tellen de ballonnen.. 
Hoeveel nog ? puf ik na de zoveelste ballon.
Een klas vol peuters, eerste kleuters en ballonnen.. 
daar komt 'samen' spelen van. 
Sportief als we zijn, tennissen we de ballonnen de lucht in. 
Dolle pret .. tot Jazzlynn op haar ballon gaat liggen en een luide knal ons aan het schrikken brengt. 😁












Van bewegen krijg je honger en dorst. 
We halen de fruitdoosjes uit onze schooltas en smullen zoveel lekkers in een mum van tijd op. 
 
We tekenen kleurrijke ballonnen op een leuk deuntje.
En wie een blad vol ballonnen aflevert, krijgt van de juf een ballon cadeau. 
Deze keer laat ik het blazen over aan de mama's/papa's 😉






Net voor de middag nemen we afscheid.
De kleintjes keren terug naar hun juf.
Anber stelt me gerust - zij vertelt aan haar juf :  Het was leuk ! 
 
Ook mijn K2-tjes staan te drummen aan mijn klasdeur met een schooltas vol verhalen. 
We pikken de draad weer op en vertellen onze verhalen tijdens de picknick. 


Het doorschuifmoment vreet energie van de kinderen. 
's Middags laat ik ze even bekomen door extra lang te spelen. 
Is het gelukt met de kleintjes ? wil Matheo weten 😁
Eigenlijk wil hij liefst van al weten wat we gedaan hebben. 
Doen we dit ook eens, juf ? is de volgende vraag.
En zo speel ik voor de 2x die dag een ballonnenspel.  
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten