vrijdag 11 juni 2021

11 juni 2021

 It's deviltime in de Tandem !! 


De speelplaats kleurt zwart - geel -rood..en overal hoor je getoeter- de buurt zal het geweten hebben.. vandaag wordt het EKvoetbal officieel afgetrapt.







De K2-tjes gaan een sportieve dag tegemoet. 
Even een line-up van mijn Tandem-duiveltjes.
En geef toe, zijn ze niet schattig ?!? 
(Trouwens, één van de foto's vind je terug in het vaderdagpakket. 
Deze foto is voor de kleuters als herinnering aan deze ontzettend leuke dag) 




We bereiden ons voor op een partijtje voetbal met de directeur.
Een stevige beenmassage en enkele opwarmingsoefeningen moeten voldoende zijn
 om blessureleed te voorkomen. 





















Om 9.30 uur komt de directeur de Tandem-duiveltjes halen voor een intensieve training 
en een oefenmatch. 
Maar voor we de aftrap geven, luisteren we met trots naar het Belgisch volkslied.
.. Voor vorst, voor vrijheid en voor recht ..
Gejuich alom .. daar gaan we ! 



De directeur traint zijn duiveltjes en laat ze allerlei opdrachtjes uitvoeren.
Bij sommige opdrachten kijken de kleuters verbaasd op.
Hoezo ?? 
Op de bal zitten ?? Op de bal liggen ?? Het hoofd op de bal leggen ?? 
Zo speel je geen voetbal hé juf ?! krijg ik te horen. 
Ondanks de twijfel, geven mijn duiveltjes het beste van zichzelf. 
Sommigen hebben zelfs een droom .. ooit spelen bij het nationale elftal. 
En ik droom met ze mee 😉














Alle K2-tjes staan naast elkaar ter hoogte van het doel. 
Schop de bal zover je kan, is de opdracht die de directeur geeft. 
En dat is wat mijn kleuters doen .. 

Nu is de drecteur aan zet -
 hij neemt een aanloop en knalt de bal bijna naar de overkant van het plein. 
Indrukwekkend, vinden mijn kleuters. 

De bal is slechts een stipje aan de horizon (kan je de bal vinden ?) 😉😊




Schoppen op doel en liefst scoren we dan ook nog eens ! 
De directeur duikt naar elke bal. 
Soms lukt het ons te scoren, een andere keer zijn de punten voor de directeur. 

Als laatste is de juf aan de beurt, ook ik moet op doel mikken.
Wie niet sterk is, moet slim wezen dus bedenk ik snel een complot ..
Op mijn teken schieten we als klas samen op doel en dat had de directeur nu echt niet verwacht 😂

Mijn duiveltjes blijven maar gaan, ze hebben dé dag van hun nog jonge leven.
Voetbal is écht wel een feest ! 











Ons gejoel blijft niet onopgemerkt.
De leerlingen van juf Shana (lager) hangen door het raam en supporteren mee. 
Heel apart .. 
En natuurlijk wordt er na de match nog een foto gemaakt. 
Jammer van de twee gele kaarten die ik moest uitreiken aan de directeur. 
Truitje-trek mag echt niet, zelfs al ben je directeur ! 😉




Na de training krijgt de trainer nog een duivels supporterspakket - veel plezier ermee ! 
Bedankt om een uurtje tijd uit te trekken voor onze jonge spelertjes. 
Het was genieten ! 



Na de wedstrijd vraag ik mijn kleuters een pronostiekje te maken.
We zijn het met zijn allen eens.. we worden Europees kampioen



Het thema 'It's deviltime' leeft duidelijk in onze kleutertuin. 
Ons Emma brengt nog enkele vlaggen mee om de klas in te richten. 
Stilaan lijkt het hier op een echt supporterslokaal.
Amy (K2/3) brengt ons een lading posters,
 zo kunnen we alle Rode Duivels presenteren aan ons raam
en hoeven we geen keuze meer te maken. 
Dank je Amy en Emma ! Xxx 

Aan onze kleutertjes,
Jullie zijn gewoonweg fantastisch ! 
Als één ploeg staan we met trots achter onze nationaal elftal. 
Op 17 juni en 22 juni herhalen we dit nog eens 
want dan zijn onze Rode Duivels weer aan zet. 
We hebben maar één wens .. dat ze mogen scoren en elke match met winst kunnen afsluiten. 

Oproep .. oproep .. oproep .. 
Kijk je morgen ook naar de aftrap België - Rusland en supporter je mee ? ..
Maak een foto van jezelf en stuur deze naar de juf !
Voor wie mijn pronostie wil weten : België - Rusland : 3 - 1 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten