dinsdag 22 juni 2021

22 juni 2021

 Op stap met kleuters .. 

Houden we het droog of niet ? .. 

Ik stel mijn collega's gerust, vanaf 10.00 uur wordt het droger. 

Ik krijg gelijk.. al speelt de zon vandaag uitstekend verstoppertje.

De weg naar onze bestemming leidt ons langs Vlaamse wegen vol koeien. 

Elke koe hebben de kleuters gezien en dat kondigen ze luidop aan. 

Kijk, een aap ! brul ik lachend mee.

Waar ? Waar ? Waar zie je die ? willen ze weten. 

Tot één pientere kleuter opmerkt :  Dat kan toch niet, juf Tania ?! 

De dag begint ..  

Een modderige weg en een avontuurlijke brug over water brengt ons op onze bestemming.
Wie durft de bewegende brug over ? 


Het is drummen maar eenmaal je de overkant haalt, lonkt het rijk der vrijheid.
Een welgekomen dag en onbezonnen spelen in de speeltuin. Net wat we nodig hebben. 


De wip blijkt een hele uitdaging. 
Hoe werkt het principe van de balans alweer ? 
Even uittesten ! 
En natuurlijk zijn er de kriebels in je buik .. 





Emma gaat klimmen, dit vraagt toch een hele inspanning. 


Canakan gaat van links naar rechts over een touw.
Juf Tania, dat touw wiebelt zo ! 

Naidat en Elena ontdekken de schommel. 
Gezellig ! 


Edmond ontdekt de chalet en Ella verzamelt schelpjes in de zandbak.
Eliano, Elena en Sofia dromen van een boottocht.
Alleen .. er is geen water .. of toch ? 
Jawel, het water valt deze keer uit de lucht 😉
Stoere zeebonken malen er niet om.
Quinten heeft post gevat in de tractor en stuurt het gevaarte de juiste richting uit 😊


Er is voor elk wat wils.. 
ook voor de juf .. ik ontdek de mooie omgeving.. 

Edmond haalt zijn klimtalent boven. Flink zo ! 
Louise glundert : Het is hier leuk, juf ! schatert ze. 

Terug naar de wip.. 
Vince heeft het principe van de balans helemaal door. 
Hij loopt van het ene eind naar het andere en ontdekt dat als je extra gewicht in de schaal gooit
de wip in beweging komt. 
Als Vince even later andere oorden opzoekt, roept Kwame mij ..
Juf Tania, we hebben iets zwaars nodig, kan je ons helpen ? 😏
Ok Kwame, ik heb het begrepen. 
 
 
Ook vandaag is voetbal niet ver weg. 
Nadat de Rode Duivels gisteren hun 3de wedstrijd gewonnen hebben,
zijn de Tandemduivels aan zet. 
Speel je met ons mee, juf ? vraagt Matheo. 
Ik schiet de bal zomaar in doel en dat is niet naar de zin van Matheo.
Zijn reactie kan je op zijn minst vinnig noemen ! 
Ik was nog niet klaar ! zegt hij. 😁


Het weer kan je op zijn minst wisselvallig noemen. 
Regenbuien wisselen elkaar af met droge periodes. 
En bij de zoveelst bui, trekken we onze regenjas aan. 
Het beach-volley-veld wordt voor één dag een geïmproviseerde zandbak, goed voor uren speelplezier. 
En dan is het middag ! 
De zon doet een schuchtere poging 
en eenmaal ik de picknicktafels ontdekt heb, ben ik niet te houden. 
Mijn bubbel rond één lange tafel .. hoe gezellig is dit. 
Ik neem dit nogmaals mee naar school en probeer de directeur te overtuigen. 
Eén en al gezelligheid ! 












Na het eten poseren we nog even voor een klasfoto, een mooie herinnering aan een leuke dag. 


We duiken de natuur in  en verlaten de speeltuin via de brug.

Even klimmen en dan genieten van het mooie natuurgebied. 
(Of zoals Edmond zegt : Waw so beautiful 😁


De wandeling doorheen de kreken levert mooie plaatjes op.. 









Ik ben onder de indruk van zoveel moois. 

En zo reageert juf Kelly op mijn uitlatingen .. 
Mooi collega ? En ze springt voor mijn camera. 
Te laat, je staat erop. 

We wandelen en wandelen.
En ik weet nu al dat ik op een mooie dag terugkom met mijn kleuters om te genieten van zoveel moois. 




Nog meer foto's .. 

met dank aan de collega's ! 
















 



















































































 
 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten