maandag 14 juni 2021

14 juni 2021

Het laatste thema van dit schooljaar is er

'Leuke vakantiekiekjes' 

 

Vandaag wordt het een tropisch warme dag en dus besluit ik de ploeterbaden te vullen. 

Alle ouders werden het voorbije weekend op de hoogte gesteld van deze activiteit.

Mijn oproep bleef niet onbeantwoord.

We maken pakketjes : handdoek, badpak/zwembroek en zonnecrème.

We zijn helemaal klaar voor een dolle dag waterpret.  

 
Opdracht één : Vul de ploeterbaden met water ! 
Hoe we dat doen ?
 In elke geval niet met emmers water.
Juf haalt het grof geschut boven .. de tuinslang. 


De klas wordt voor één keer een verkleedhok. 
Schoenen uit, badpak/zwembroek aan en smeren maar met die zonnecrème 
Klaar ! Het lijkt wel een blote-voetjes-klas. 😉

Sofia tape ik extra in want die gips mag echt niet nat worden. 
Juf Tania toch ! is haar reactie.
Vlug naar buiten en lekker spelen in de heerlijke vroege ochtendzon. 














Hé ??? Een plaatselijke regenbui ??? 
Neen hoor, ik heb de tuinslang gevonden en ben niet te houden. 
Een beetje water nevelen is o zo leuk (.. in elk geval voor de juf 😁)
Juf Margot vindt me een echte pestkop maar mijn kleuters vinden van niet. 
Dat doet ze altijd, ons zo plagen ! lacht een kleuter. 









Eventjes pauzeren bij een hapje en een drankje - 
de voetjes staan op het droge.
Tijdens de pauze wordt er gezellig bijgekletst - 
Weet je juf, de Rode Duivels hebben gewonnen met 3 - 0 ! 
En of ik het weet  ! Ze maakten mijn dag 😊
Tijdens de pauze heb ik de ploeterbaden versleept naar een schaduwplekje
want de zon brandt.
En zo spelen we verder in de schaduw van de bomen tot het middaguur. 








Deze meisjes zitten gezellig op een bankje. Het heeft wat op een zomerse dag !
Wat een plaatje ! 
Opruimtijd !
En dan spoelen we de voetjes, eerst voorzichtig maar dan volgt een spetterconcert
en natuurlijk blijven de kleertjes niet droog.
Niet erg,  de zon droogt alles snel vandaag .. 








Voetjes drogen, schoenen aan .. de picknick wacht.




Deze jonge knaap heeft meteen een volledige duik in het ploeterbad genomen. 😉
Deed ik ook aan zee, weet je nog juf ? glimlacht Matheo.
Natuurlijk weet ik het nog ! Ik heb  je eigenhandig uit zee gevist toen😉
De handdoeken hebben we niet meer nodig ! 
Onze geïmproviseerde wasdraad doet dienst als droogrek. 

Bij zowat elke picknick steekt een koelelement en dat is echt wel nodig op zo'n warme dag.
Honger hebben mijn bengels niet maar dorst des te meer ! 
 
Er is een verrassing op komst - heb ik uit goede bron. 
Ik ken mama en papa Vitamientje al jaren en vorige vrijdag kwamen ze met volgende vraag ..
Mogen de kleuters een ijsje ipv fruit ? 
Wat zullen de kleuters verrast zijn .. ijsjes voor iedereen ! 
En of het smaakt ! 
Dank je mama en papa Vitamientje voor deze verrassende attentie ! 































In de namiddag moeten mijn kleuters me missen en ik hen.
De overgangsgesprekken staan op de planning. 
Elke kleuter wordt uitgebreid doorgelicht met zijn/haar sterke kwaliteiten 
en de groeicapaciteit die er nog (nodig) is.
Iedereen heeft vooruitgang geboekt het voorbije schooljaar, zoveel is zeker ! 
Binnenkort wordt elke ouder op de hoogte gesteld van de ontwikkeling van hun kleuter. 
 
Bericht .. bericht .. bericht .. 
De oproep "Supporter je ook mee voor de Rode duivels ? Zend dan je foto naar juf" bleef niet onbeantwoord. 
Canakan en broertje Ilham waanden zich duiveltje voor één dag. 
Dank je wel voor de leuke foto !  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten