woensdag 16 juni 2021

16 juni 2021

 

Een gewone dag in de klas, geen vervangingen, geen overgangsgesprekken 

We hebben nog wat werk in te halen. 

Nu de zomervakantie er bijna is, schilderen we de verfpotten leeg. 

En dat vinden mijn kleuters fijn. 


We pakken onze (reis)koffer in, een koffer gevuld vol met leuke herinneringen.

En die koffer krijgt de mooiste kleuren ! Daar gaan we .. 







Deze meisjes werken een puzzelopdracht af, een puzzel van liefst 81 stukken. Knap hoor ! 


Een dag aan zee .. met dit weer zou het ontzettend leuk zijn.
Kunnen wij niet naar zee, dan brengt de juf de zee naar de klas ?! 
En Emma, die droomt alsnog van een lekker ijsje .. smakelijk ! 
Spelen in de zandtafel, heel leuk !
Al merk ik snel op dat er een plaatselijke zandstorm lelijk huis heeft gehouden. 😁






De K3-tjes spelen waterspelletjes. 
Heel leuk, het geeft meteen een instant vakantiegevoel. 
Ik rep me en sluit de tuinslang aan - een plaatselijke regenbui in de Tandem is een feit ! 
Niemand die het erg vindt. En wie de volle lading krijgt, is in een mum van tijd droog.

 




 
Even later staat Bess aan de klasdeur met een overduidelijke boodschap. 
Juf Tania, help ons .. juf Margot is gevallen en heeft heel veel pijn. 
Dit is gewoon een stiekem plan van de K3-tjes en hun juf. 
Ik kom meteen ! laat ik weten.
Ik stap in mijn tuinlaarzen en tover twee paraplu's tevoorschijn. 
Ik trotseer met geheven hoofd het jong geweld. 
Grappig om de snoetjes van de K3-tjes te zien. 
Juf Tania heeft paraplu's bij .. wat nu ? hoor ik. 
Ten aanval ! roept juf Margot. 
Mijn kleuters proberen met alsnog te beschermen maar delen feestelijk in dit watergevecht. 
Sloebers !!! 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten