dinsdag 1 juni 2021

1 juni 2021


 

1 juni .. we zijn toe aan de laatste 30 dagen van een bewogen schooljaar. 

Alweer speelde covid-19 ons parten.

Een heel schooljaar lang leefden we in bubbel,

handen wassen en evenveel keer handen ontsmetten. 

Er was de verlengde herfstvakantie en er was de paaspauze..

Onze klas ging even in quarantaine .. 

Maar zie, de laatste dagen van het schooljaar breken aan. 

Mijn agenda raakt aardig gevuld en er staan nog heel leuke activiteiten op de kalender. 

Ik bezorg jullie gauw een overzicht, zo kunnen jullie, ouders alles op de voet volgen.

En eindelijk is de lente in het land - we hebben er lang op moeten wachten.. 


Zou het kunnen dat er mooi weer voorspeld is ??? 

Ik heb vandaag een blote-beentjes-klas !!! 😁

De korte broeken komen in beeld en de meisjes dragen hun meest zwierige jurkjes. 







Deze morgen luisteren we in de kring wat bondscoach Martinez te vertellen heeft .. 

It's time to play harder ..
It's time to cheer louder ..
It's time to dream bigger  .. 
Belgium : From now on, it's deviltime !!



Wij, kleuters, zijn er klaar voor ! 


Juf tekent een voetbalveld volgens de regels van de kunst, 
de playmobiel-poppetjes doen wat ze moeten doen .. scoren..
én vallen, want zijn voetballers daar geen kampioen in ??? 



We hebben zelfs een doelman, een scheidsrechter, enkele stewards en 
supporters van allerlei pluimage .. 

Omdat we echt wel fan zijn van de rode duivels, ontwerpen we een uniek EK-truitje. 

De kleuters krijgen slechts 3 kleuren aangeboden zwart - geel - rood 

en daar moeten ze het maar mee doen. 


Er zijn mooie stukken bij.. misschien deze avond de voetbalbond contacteren ..
Deze ontwerpen moeten echt dringend in productie. 😉
 









Middagpauze .. 
Met het mooie weer kunnen we gezellig buiten eten. 
Maar eerst houden we een flinke smeerbeurt.. we zijn immers een zonne-slimme school ! 
 






Eten in eigen klasbubbel, gezellig !


It's deviltime, ook in de Tandem !
Juf haalt haar tri-colore-stick uit de kast. 
Iedereen wil supporter zijn.. 





In de krant staat te lezen dat de Rode Duivels zich voorbereiden in Tubeke.
Wel, wij bereiden ons voor in Eeklo. 
Muhammad is materiaalmeester.. op naar een eerste trainingssessie.


Bal bij de voeten houden, 
schieten op doel, 
oefenen op snelheid .. zijn enkele van de opdrachten. 
En natuurlijk trainen we achter gesloten deuren. 
De directeur - die binnenkort een match speelt tegen de Tandem-duivels -
mag niks van onze voorbereiding merken. 
Mondje dicht dus !

























Na de training trekken we naar 'ons stadion' KFC de Tandem'
Geen biljartvlak veld ..
het gras kan al eens een maaibeurt gebruiken 
want het is werkelijk zoeken naar de bal .. 

Plots lijken mijn Duiveltjes alle afspraken vergeten. 
Ze lopen én lopen, zelfs buiten de ingebeelde lijnen van het veld. 
Ik zit met de handen in het haar .. hoe krijg ik dit ooit geregeld ?
Ik denk dat ik deze avond de spelregels herschrijf - lijkt me eenvoudiger 😁











 

 Na de mini-match is er pauze.
Even drinken en enkele snelle suikers naar binnen werken. 
En neen, wij hebben geen eieren van Villa Kakelbont 😉 
(Eén van de leveranciers voor de Rode Duivels)



Wat we wel hebben, is onze eigen pluktuin. 
Met het mooie weer rijpen de bessen snel 
en dat is de merel in de schooltuin niet ontgaan. 
even een netje spannen en klaar ! 


 Tijdens de pauze ontdek ik de Tandem van de directeur.

Zou ik ? .. Durf ik ? .. Zal ik ? ..  

Jawel, en juf Margot is mijn partner in crime.. samen op de Tandem ! 

 

Het is lachen geblazen. 

Juf Margot wil sturen, 

juf Margot wil remmen 

en juf Margot denkt dat ze niet moet trappen ..

met andere woorden ..

ze legt haar lot in mijn handen 😁 - had ze niet moeten doen. 


En dan is het eindelijk zover .. de kleuters vormen een erehaag.

Zo moet het dus voelen om kampioen te zijn. 😂

Dit is genieten ! 



Blokken soppen - dag 3 
Een fris sopje maken en op zoek naar een vergiet. 
Vandaag zijn de minuscule lego-blokken aan de beurt. 
Na 3 dagen hebben al 9 curver-boxen een sopje gehad.
Nog enkele te gaan.. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten