donderdag 17 juni 2021

17 juni 2021

 We are all red !! 

De Rode Duivels komen in actie en de Tandem kleurt alweer zwart - geel -rood

We wagen ons aan een pronostiek. 

Ik krijg het allemaal te horen : 0 - 3 zegt de ene,

0 - 2 gokt een ander..

Eentje gokt zelfs op 0 - 10 000 (!!!) Ja, u leest het goed !😁

Wat een vertrouwen !

 Ik hoop dat de Duivels dit vertrouwen niet schaden 

want anders zouden ze wel eens kunnen afrekenen met een ontevreden juf.



Na Quinten en Emma heeft ook Louise vandaag enkele vlaggen bij.
In onze klas is er al lang geen plaats meer maar in de overdekte speelzaal is er plaats genoeg.
Even de ladder op ..
Meteen wordt het duidelijk, de Tandem-duiveltjes zijn grote fan van onze Rode Duivels !  
Meer zelfs, we hebben een eigen supporterslokaal. 
 
Opnieuw zie je tri-colore outfits
en dus maken we een nieuwe groepsfoto. 
Zelfs de speelplaats krijgt een aangepaste vlaggenlijn. 
Voetbal een feest ! 





Het is té warm om vandaag het voetbalveld in te duiken met de kleuters.. drukkend warm .. 
In de klas stijgt de temperatuur tot een plakkerige 32 graden. 
We houden het rustig en werken nog enkele opdrachten af.
1. Zoek dezelfde bal 
2. Zet een lijn onder de grootste
 


Andere kleuters trekken richting zandtafel. 
De open nooddeur moet wat verkoeling brengen

Deze kleuters werken dan weer het scorebord bij.
Ze tellen het aantal ballen en zoeken het correcte cijfer.
Meteen ontstaat een intens gesprek, cijfer 5 is meer dan cijfer 2 en ja hoor, 
het hoogste cijfer wordt telkens toegeschreven aan de Rode Duivels.
Oooh wat willen ze graag dat hun favoriete ploeg wint ! 😁







We zoeken even verfrissing op in de schooltuin en gaan bessen plukken, rode bessen. 
Proeven is de boodschap ! 
En ze worden gesmaakt, onze rode bessen uit de pluktuin.
We sluiten de dag af met een heerlijk verhaal. 
De slaap wint het .. (dat heb je met dit warme weer 😉)
 
De Tandem loopt snel leeg !
 Iedereen wil naar huis om de start van de match niet te moeten missen.
En toch .. de klas moet nog ontsmet - daar ga ik..ik ontbind mijn duivels
Om 16.30 uur heb ik dit klusje geklaard. 
Om 18.00 uur zit ik gekluisterd aan het scherm en dan krijg ik een smartschoolbericht :
Quinten is er helemaal klaar voor !!! 
Knap hoor, Quinten ! En dank je voor de leuke foto.
 We hebben nog een grote (Rode Duivel)fan in onze klas.
Ook Sofia supportert voor België .. 
Go go go Belgium ! geeft ze als boodschap mee. 
Dank je voor de schitterende foto.


 Voor de fans, mijn pronostiek : 
Denemarken - België : 0 - 2  👍
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten