donderdag 6 mei 2021

6 mei 2021

 


De Knuffelkoningin 

Het kleine rode vliegtuigje glijdt door de nacht.

Een nieuwe dag breekt aan.

"Ik kom eraan, mama, ik kom eraan !" roept het prinsesje. 

"Kijk, mama, ik heb een heleboel cadeautjes voor je meegenomen .."  

"Later, mijn schatje, later. Eerst wil ik je knuffelen. Heel lang knuffelen !"

"Weet je wat , mama ? JIJ bent mijn Knuffelkoningin ! zegt de kleine prinses 

 

---Einde--- 

 

Een hele drukke dag in de tweede kleuterklas. 

Een dag vol onverwachte zaken. 

Bij het koekjesbakken ruikt het plots een beetje verbrand in de klas. 

Dit kan toch niet .. tot een kleuter opmerkt ' Juf, je handdoek rookt'  

Bij het uithalen van de koekjes ben ik even gebotst tegen het rooster 😁vandaar de rare geur. 

Gelukkig is er niks mis met de koekjes. 


De dag begint met het maken van deeg - even harden in de koelkast en dan pas 

kan het echte werk beginnen. 

"Juf, jij lijkt wel de koekjeskoning !" grapt een kleuter.

"Ja, jullie zijn mijn soesjes en suikerklontjes !" grap ik terug. 

Er hangt een gezellig sfeertje in onze klas. Denk daar bovenop nog de geur van versgebakken koekjes 

en je komt uit bij heel veel gezelligheid !





Het deeg is klaar ! 
Waar is die deegrol ? Komaan, aan de slag ! 




Een Knuffelkoning verdient een portie hartenkoekjes.
Met een vormpje worden de koekjes uitgedrukt. 

Koekjes afbakken in de oven. 
"Dat ruikt lekker !"


De eerste lading koekjes is klaar ! Perfect !!
Vince doet de kwaliteitscontrole .. Dikke duim, juf ! Ze zijn lekker !
In de constructiehoek wordt het kasteel van de Knuffelkoning opgetrokken.
En wie aan een kasteel denkt, denkt ook aan trappen, veel trappen. 
Deze kleine bouwondernemers hebben een knap kasteel opgezet. 
Het doet ons luidop dromen van een echt speelkasteel. (liefst mét torentjes, zeggen de meisjes) 

Na school - de koekjes zijn afgekoeld - kan ik beginnen met inpakken.
Dit gebeurt volledig corona-proof .. mét mondkapje en handschoenen.

De verpakte koekjes verdwijnen in een uiterst schattig doosje.

Ook de Bloemenkoningin laat van zich horen. 
Voor elke kleuter is er een zakje bloemenzaad. 
Die zaadjes kunnen ze samen met mama zaaien in de tuin.


 

Belangrijk bericht : 

In april kregen jullie via smartschool een bericht om de maaltijden van mei en juni online te reserveren. 

Slechts enkele ouders zijn ingegaan op deze vraag. 

Wie geen bestelling geeft overgemaakt, geeft elke dag boterhammen mee naar de klas. 

De boterhameters eten nog steeds onder toezicht van hun juf in eigen bubbel in de klas. 

Kleuters die warme maaltijden nuttigen worden elke middag opgehaald door een klasvrije juf

en eten in eigen bubbel samen in de refter. 

Niemand tekende in voor melk. 

Wie melk wil reserveren voor mei en juni, noteert dit in het contactschrift.  

Vanaf maandag pas ik dit aan in de facturatie. 

Opgelet !! Dit is de enige aanpassing die ik kan doen op de klaslijst. 

De reservatie maaltijden zijn reeds afgesloten. 



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten