woensdag 12 mei 2021

12 mei 2021

 


Ook vandaag stappen we onze teletijdmachine in en keren terug naar de prehistorie. 

Wat was het leven toch 'gewoontjes' 

Elke dag op zoek naar voldoende voedsel en was er geen eten te vinden dan trok de stam verder op zoek naar een betere en rijkere oogst. 

De kleuters zijn in de ban van mijn verhalen .. geen huizen, geen winkels, geen schermpjestijd, geen straten, geen voertuigen, geen gebouwen, geen stad, geen bioscoop .. alleen maar bossen. 

Ik hoor ze luidop dromen ! Dit willen we ook !!! 

Als even later een kleuter vraagt om een sanitaire stop, 

wil een andere weten hoe de mens dit vroeger deed. 

Hilariteit alom als ik zeg dat er geen toiletten, noch toiletpapier was.

Hoezo juf ? Wat nu ? vragen ze met een brede glimlach. 

Putje graven en een groot blad van de bomen zoeken, antwoord ik. 

Even later hoor ik mijn kleuters hun verhaal doen bij de collega's. 

Deze zullen ze zeker en vast onthouden. 😀


Een hele voormiddag zijn we zoet met plaatjes knippen op een lijn. 
Nadien lossen we de matrix op rekening houdend met de afgebeelde figuur en het voorwerp. 
Eenmaal de puzzel gelegd, kunnen de kleuters de plaatjes lijmen. 









Het is woensdag. 
Heel uitzonderlijk is dit de laatste schooldag van de werkweek. 
Morgen is het Hemelvaart en daar hangt een verlengd weekend aan vast. 
Geniet van jullie welverdiend weekend en tot maandag ! 

Wist-je-dat .. 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 

Heel af en toe geschiedt er nog eens een wonder. 

Jaren terug geschiedde een wonder bij mijn collega juf Anne, 

die wortelen zaaide op vrijdag en na het weekend reeds een rijke oogst jonge worteltjes had 😂

Juf Muriel doet het haar na .. ze heeft in de klas een aardbeienplant met twee bloemen

 ( goed dus voor 2 aardbeien dacht ik zo)

en vandaag had ze een oogst van 500 gram vers gesneden aardbeien voor haar kleuters. 

Een wonder noem ik dat .. 😂

(Of zoals juf Muriel het zo mooi verwoordt, ik doe een Anneke) 😁😁😁



Wist-je-dat .. 

Het is internationale dag van de verpleegkunde 


BEDANKT  .. 

1 opmerking:

  1. Inderdaad een wonder was geschiet bij me vandaag. Tradities moet je onderhouden!

    BeantwoordenVerwijderen