woensdag 26 mei 2021

25 mei 2021

 

Na de vraag "Waar is de fiets ?", 

moet ik vandaag de volgende vraag stellen :

"Waar zijn mijn kleuters ?" 

Slechts 9 kleuters zijn vandaag aanwezig in K2.

Ziek ? Nog even een dagje extra toevoegen aan het verlengde weekend ? .. 

Ik weet het niet ! 

 

Hopelijk zijn we morgen toch met iets meer kleuters.



Vandaag werken we verder aan de observaties. 

Deze keer gaat de opdracht rond cijferherkenning. Wie kan de cijfers lezen ? 

Geef ze de juiste kleur zoals aangegeven in het voorbeeld. 

Het is een werk van lange adem .. wie werkt geconcentreerd door ?! 







Zoals elke dinsdag geeft juf Margot ondersteuning in K2.
Deze keer gaat ze aan de slag met één van de vele smartgames 'Bunny Boo' 
 
Na de pauze trekken de K2-tjes naar de les LO.
Dit geeft mij de kans om de schoolbiliotheek netjes te ordenen. 
 
Na de les LO, volgt een speelse opdracht rond plaatsbegrippen. 
Elke kleuter haalt een stoel uit de klas. 
De juf geeft een opdracht : 
Sta op de stoel / kruip onder je stoel / sta naast je stoel /
ga achter of voor je stoel staan ..  
De oefening sluiten we af met een gezellige, muzikale stoelendans. 
De winnaar is Kwame en ja, er kan een dansje vanaf.. 
Stoelen aan de kant, daar gaan we .. laat de heupen maar draaien..  
 
Uit de kindermond ..
Mijn kleuters houden altijd en overal een oogje in het zeil. 
Ook vandaag. 
De directeur wordt gespot in gezelschap van 2 agenten. 
Wat is er gaande ? 
Ik denk dat het om een verkeersles gaat voor de oudste leerlingen van de lagere school. 
Eliano denkt het écht te weten .. 
Dat komt ervan als je fietsen verstopt. 
Dat mag niet van de politie 😁😁😁

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten