donderdag 6 mei 2021

4 mei 2021

 

 


 De Knuffelkoningin 

Hoog in de lucht vliegt de prinses enkele rondjes.

Ze weet niet meer waarheen.

"Zal ik de Knuffelkoningin ooit vinden ?"

"Laten we het eens vragen aan die mevrouw", stelt Poes voor. 

"Kent u soms de Knuffelkoningin ?" vraagt de prinses.

"Neen, mijn roosje. Ik prat tegen mijn bloemen om ze beter te laten groeien."

"Bent u dan de Bloemenkoningin ?" vraagt de prinses.
"Ja, dat heb je goed geraden ! Wil je mijn tuin even zien ?"

De uren vliegen voorbij, maar de prinses moet weer verder. 

De koningin schenkt haar nog een prachtige bloem.

"Dank u wel, Bloemenkoningin, en tot ziens.  

 

Opdracht nummer ??? 

Ik ben de tel kwijt  dus houd ik het op een volgende opdracht :

Versier een koekjesbord met porseleinstift. 

Volgens de verpakking zijn de porseleinstiften vaatwasbestendig ( laat ons hopen)

De kleuters komen per twee aanschuiven aan de knutseltafel. 

De juf blijft dicht in de buurt want werken met porseleinstift is niet zo eenvoudig als het lijkt. 

Elk klein vlekje moet onmiddellijk aangepakt worden voor het opdroogt. 

De kleuters vinden het een ontzettend fijne opdracht en het resultaat mag gezien worden .. 

(maar nog niet door de mama's .. nog even jullie nieuwsgierigheid in bedwang houden) 














Ook het fantasiespel gaat door en dit levert leuke conversaties op. 


De geprikte kronen bewerken we met parelmoerverf en glitter





De koekjesborden zijn af. De tekening gemaakt van porseleinstift moet 48 uur uitharden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten