donderdag 27 mei 2021

27 mei 2021

 

Op woensdag vliegen alle spullen de hoogte in voor een grondige poetsbeurt. 

Dat betekent dat op donderdag alle spullen weer hun vaste stek in de klas krijgen

en de juf op een onmenselijk vroeg uur in de klas is 

om alles tip top in orde te krijgen voor de klas van start gaat. 


We hebben er een nieuw vriendje bij in onze klas, Edmond is zijn naam. 
Ik heb al ontdekt dat Edmond zeer muzikaal is 
en bovendien spreekt hij een aardig woordje Engels. 
Dat de juf een andere taal spreekt, is verrassend voor deze kleine bengel. 
Hij kan zijn oren niet geloven en zegt : O my god ! 
Mijn kleuters liggen in een deuk.
Spreken mijn kleuters me aan met 'Juf Tania' dan roept hij de hele dag door .. Teacher ! 
En geloof het of niet, mijn sloebers nemen dit over. 
De hele dag hoor ik her en der .. teacher ! Teacher ! Teacher ! 😁
Ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is en ik morgen gewoon weer 'juf Tania' ben. 😉


Nieuwe kleuter of niet .. de observatieronde gaat gewoon door.
Deze keer hebben we het over vormen.. 
Ook deze opdracht wordt door de meeste kleuters feilloos opgelost. 
Knap ! 





Deze namiddag keren we even terug in de tijd. 
De prehistorie ?? wil er één weten. 
Neen neen ! Enkele weken terug hebben we brandnetels geplukt en het goedje is klaar. 
(foto ; terug in de tijd) 

Nieuwsgierig komen de kleuters een kijkje nemen.
Bah, zo vies ! zegt een kleuter afkeurend. 
Ik roer met een stok in het sap en een stinkende geur verspreidt zich over de speelplaats. 
Ik wil die soep niet !! roepen ze in koor. 
Maar neen, dit is sap voor onze bloementuin, lach ik. 
De kleuters gaan op de vlucht, hier willen ze geen deel van uitmaken. 
Ik sta alleen voor een immense opdracht, want ook de collega's slaan op de vlucht. 
En als je morgenochtend een raar geurtje waarneemt aan de schoolpoort
dan ruik je ons zelf gebrouwen sapje 😁
Gelukkig moeten we een mondmasker dragen, het scheelt toch iets.. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten