woensdag 26 mei 2021

26 mei 2021


 Waar is de fiets ??? 
Deze twee meisjes wisten de tandem alvast te vinden.
Ook Arthur (K3) wist de tandem te spotten. 
De enige, echte Tandem-drinkfles is nu in hun bezit. 
Gefeliciteerd !


Juf leest voor uit willewete - de eerste mens. 


De leefomgeving onder de loep .. 
Welke dieren vind je terug in de prehistorie? 
De meest indrukwekkende is de mammoet, 
die lijkt toch wat op onze huidige olifant vinden mijn kleuters. 
We kleuren de mammoet in en plaatsen die in het grasland-zijn leefomgeving-




Ook de observatieronde gaat verder. 
Wie gisteren afwezig was, maakt de oefening op cijferherkenning vandaag. 
De anderen kleuren een tekening in volgens een cijfercode. 





Een nieuwe kleuter komt zich aanmelden, Edmond is zijn naam. 

Morgen start deze kleine knaap in onze kleuterklas. 

Welkom Edmond ! 


Ik rep me naar huis want er staat nog een bijscholing op de agenda. 

Onderweg spot ik juf Joke, jawel .. op de Tandem. 

Zij ook al ???!!! denk ik.

De tandem krijgt een nieuwe plek ergens in de stad. 

Ga jij ook op zoek ?? 


En dan de bijscholing .. 

Onderwerp : risicovol spelen bij kleuters. 

Kleuters zoeken continu naar uitdagingen op maat dus bieden wij ze speelkansen .. ongeremd. 

Hoe spelen kleuters ? Observatiefiche !

Eén ding weet ik zeker : 

Morgen ga ik op een veilige manier risico's nemen met de kleuters 😉


Nog even dit .. 

Ook kleuters schrijven mooie herinneringen. 

Zo vertellen ze nog regelmatig over de uitstap naar zee (zie september) of

over de uitstap naar het bos (in oktober), 

het bezoek van Sint en Piet staat in de top 10 

en de oliebollen met kerst staan ook bovenaan op het lijstje .. 

Vandaag is het weer zover .. 

Juf, wij willen nog eens met jou naar zee ! vertellen ze.

Dat kan ik begrijpen .. het was leuk, immens leuk ! 

Ik houd de boot af.. 

Het is te koud, mijn tenen gaan daar van krullen, lach ik. 

Mijn kleuters brullen het uit - dat kan toch niet ?!? 

Eerlijk, het is geen weer voor een dagje aan zee.. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten