maandag 5 februari 2018

6 februari 2018


Kleuters de Tandem worden verwacht voor een medisch schooltoezicht ..
De dokters van dienst komen zich voorstellen en 
ook de verpleegkundigen zijn met twee .. het wordt dan ook een heel drukke dag
want 18 (23-5) kleuters wachten op een algemeen consult.
 De dag begint rustig, héél rustig !
Een verhaal beluisteren en een werkblaadje tot een goed einde brengen. 
 Iedereen is ijverig aan het werk.
Na het werk nemen we een pauze .. 
extra vitamientjes opnemen en een drankje naar binnen werken.
Juf heeft de voorraad melk mee, een berg zakdoeken (wat wil je met al die snotneusjes😉)
en een bolderkar vol speelgoed. 
We kunnen er een dag tegenaan ! 








Eén voor één verdwijnen de kleuters naar het kabinet van de dokter : 
Meten, wegen, oogtest, oor-test, mondcontrole, longen en hart beluisteren .. 
En voor de kleuters hangt er nog een opdracht aan vast ; Kleed je zelfstandig uit en aan !
Dus beste ouders, hebben de kleuters hun sokken binnenste buiten aan, zit het hemdje niet juist ..
denk eraan .. ze hebben het helemaal zelf gedaan😀

Wie achterblijft gaat in de hoekjes spelen .. ja, ja we spelen 'op verplaatsing'
Is ook wel eens leuk ! 
Al moet ik bekennen .. het gaat er iets rumoeriger aan toe. 
Laat ons hopen dat de dokter geen hoofdpijn heeft deze avond😁

Gelukkig komt juf Kelly me eventjes aflossen .. oef, rust ! 
Ik werk snel mijn administratie af en snel opnieuw naar het clb. 
Het is middag, de kleuters moeten naar de eetzaal. 
Wie boterhammen eet en nog niet aan de beurt kwam, blijft bij me achter.
Samen eten we onze boterhammen op. 
 Korneel vertelt me alles over zijn boterhammen : 
Ik heb er drie mee en overal zit 'koetjeskaas' (??) uit de grote Delhaize op.
(Zou dit la vache qui rit zijn ?) 
Even later loopt juf Muriel langs met een kan warme soep voor bij de boterhammen. -Dank je-
Tussen de boterhammen door loopt het onderzoek verder. 
Emiel geniet van dit moment :  
Eindelijk hebben we rust ! vertrouwt hij me toe. 
En gelijk heeft hij want de K2-tjes zijn kleine druktemakers. 
Ook Hailey geniet !
 Juf, eet jij dan ook boterhammen ? vraagt ze. 
Ik heb nog nooit met jou boterhammen gegeten ! 😀
Hailey toch, geloof het of niet - een juf moet ook eten ! 

Onze picknick duurt tot 12.45 uur - daar gaat mijn vrije middag-
 en dan keren we samen terug naar school.
Niet voor lang, want in de namiddag moeten er nog 4 kleuters op onderzoek en 
dan zijn we eindelijk klaar voor vandaag ! 
Binnenkort moeten we nog eens terug, liefst 5 kleuters waren vandaag afwezig ! 

De brieven krijgen de ouders binnenkort onder gesloten omslag mee naar huis.
 Deze is vertrouwelijk en de juf is van het resultaat van de onderzoeken niet op de hoogte.
Mocht uit de brief blijken dat er een probleem was met de oogtest, laat het me dan weten -
ik kan dan rekening houden met het verminderde zicht van je kleuter. 
Uit de kindermond ! 
De ene dokter blijkt een man te zijn en dat maakt best indruk op mijn jeugdig volkje.
Dus komt hij zich nog even voorstellen met de juf in de buurt.
Ik beken .. mijn fout .. de clb-arts is sinds jaar en dag een vrouw, vandaar.
Maar ook nu komt er reactie uit onverwachte hoek. 
Wist jij dat dan niet ? Weer vergeten, juf ? (daar gaat mijn reputatie !)
Oh, die bengels van me. 
Gelukkig kan de dokter er best om lachen ! 
En dan was er nog .. de koekjesverkoop..
Aan alle (groot)ouders en vrienden van het GO! 
Dank je wel om de koekjesverkoop te steunen. 
Xxx

BELANGRIJK  OM  WETEN  ..

!!! Woensdag 7 februari geen school 
- pedagogische studiedag !!! 


!!! Donderdag 8 februari - carnaval in de Tandem !!! 

Zet je gekste snoet op, duik in je verkleedpak, 
verzamel kilo's confetti en feest met ons mee !
Wij zijn er klaar voor .. 
de kleuterjuffen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten