donderdag 1 februari 2018

1 februari 2018


1 februari .. en de tweede kleuterklas krijgt er een nieuwe kleuter bij, Aïcha !
Welkom in onze klas ! 
Onze teller staat nu op 23 kleuters. 
Voor Aïcha is het even wennen vandaag
 maar de andere kleuters weten wel raad met de routines en nemen Aïcha op sleeptouw. 
Als we even later de kerkklok horen luiden, veert Linde op en roept .. 
Wij eten kip vandaag ! 

Donderdag is marktdag en blijkbaar is het ten huize Claeys traditie om kip te eten 
 Leuk ! en smakelijk ! 

We gaan nog even door met de Tandem-gezelschaps-spelen-week. 
Het favoriete spel is 'Jakkiebak Kippenkak' 
Wie verzamelt de meeste pluimen ? 
Een spel dat je geheugen grondig test. 





Nog één weekje en we vieren carnaval .. dat wordt leuk ! 
Vandaag knutselen de kleuters met de stagiaire verzorging een masker in elkaar. 


's Namiddags worden de kleuters hun motorische competenties getest in de les LO. 
Ik ben benieuwd ! 

En dan was er nog .. 
Alessio(K3) verwent maar al te graag zijn kleuterjuffen.
Na de vlaai krijgen we vandaag pannenkoeken voorgeschoteld..dank je wel ! 
Het is even wachten op de komst van de kleuterjuffen 
en op de koop toe hebben de K3-tjes turnles. 
Wat moet die arme jongen nu met zijn voorraadje pannenkoeken ?? 
Alessio heeft het volste vertrouwen in mij en laat zijn pannenkoeken bij mij achter. 
Na de turnles staat hij er weer .. Juf Tania, mag ik mijn pannenkoeken terug aub ? vraagt hij. 
Ik kan het niet laten en zeg plagend : Ik heb ze voor jou bewaard ! 
Intussen wrijf ik eens over mijn buik. 
Alessio kent me al heel lang .. dit geloof ik niet, juf Tania ! ..
Neen, dit zou ik nooit doen .. maar plagen ? Dat wel ! 😁


Ook Yasmien -jongste dochter van mama en papa Vitamientje-
bracht een lading vers fruit naar de kleuterafdeling.  
Dat smullen we morgen lekker op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten