woensdag 28 februari 2018

28 februari 2018


De Siberische beer wil van geen wijken weten 
en we hebben dan ook een ijskoude nacht achter de rug. 
De thermometer wijst -7 graden aan deze morgen .. 
en eerlijk, ik verlang naar de zomer met zijn warme en zonnige dagen. 

Omdat het deze dagen zowel dag als nacht vriest,
heb ik een kleine lesje wetenschap voorzien. 
Wat als .. ik zandvormen vul met water en buiten zet bij diepvriestemperaturen ??? 
Het resultaat ??? 
Nog een nachtje geduld !!! 

Vandaag gaan we verder met ons thema ridders en kastelen. 
We maken een tekening op de i-pad en lossen een matrix op. 
Ook een ingewikkelde memory staat op de planning. 
Waar we anders op zoek gaan naar twee identieke plaatjes,
zoeken we er nu vier .. concentratie vereist ! 


Mijn bouwheren werken aan een kasteel met hele hoge kasteelmuren,
kwestie van de vuurspuwende draak buiten te houden 😉
En in de crea-hoek gaan de kleuters aan de slag met allerlei vormen ; 
vierkant - rechthoek - driehoek - boog enz. 
Met die geknipte vormen maken de kleuters een kasteel ! Knap werk ! 
(en eentje van zeer lange duur !)





Morgen is er bezoek in de klas .. een voorleespapa komt op bezoek .. 
Waarover het verhaal zal gaan is me een raadsel, misschien wel over een akelige draak ?!? 

2 opmerkingen:

  1. Kleine tip voor verhaaltje morgen: geen draken maar koude temperaturen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd !
      Een stukje actua in de kijker ofwel een berekoud verhaal voor 'putteke' winter ..

      Verwijderen