maandag 19 februari 2018

19 februari 2018

De vakantie ging in vliegende vaart aan me voorbij,
vooral nu de doorlichting er wel heel snel aankomt. 
Thema's voorbereiden, 
spinnen invullen en themadoelen bepalen,
er bovenop nog eens activiteitendoelen aan koppelen, 
weekschema's opstellen,
woordenschat bepalen .. 
én het vooral leuk houden, 
dat is wat even belangrijk is in een klas. 

Ook de observatiedossiers zijn toe aan een update, dus nam ik dat er ook nog eens bij.
23 x een volledig dossier/kind afhandelen, daar ben je een tijdje zoet mee. 
Mijn 'welverdiende' vakantie haal ik in tijdens de paasvakantie, zeker weten..
dan gaat de riem er volledig af.  

Mijn poging om tijdens het skiën een been te breken, lukte niet ! 
Misschien schakel ik beter over naar 'skeleton' 
daarvoor moet je serieus wat gewicht in de schaal gooien 
of ik waag een poging bij het freestyleskiën 😀
Dat wordt lachen ! 

Ook de kleuters hebben zo hun vakantieverhaal te vertellen ! 
Sommigen gingen carnaval vieren mét luide muziek.
Er werd snoep gegooid en er waren clowns die hen deden lachen. 

Anderen speelden de pannen van het dak met hun speelgoed : 
spelen met poppen, bouwen met blokken, spelen met de trein en auto's..
met andere woorden, héél véél speelplezier ! 

Nog anderen namen een frisse duik in het zwembad
en gingen kopje onder - en geloof het of niet - 
dat was pas écht nat ! 😉

Eentje stak iedereen de loef af met een wildwaterbaan ..
maar 't was een stille .. (hilarisch toch !) 

Anderen gingen gezellig uit eten of shoppen.
En eentje kreeg zelfs "ontbijt op bed" mét een broodje. 
Eentje bakte taart en snoepte ze daarna helemaal op. 

Een kleuter ging reizen met de sneltrein naar Londen. 
Anderen hebben de wereld een stukje groener gemaakt door niet één maar drie bomen te planten. 

En Vladimir ?? 
Die kon maar aan één ding denken : Nog één keer slapen en ik ben jarig ! 
En dan eet ik taart ! zei hij blij. 
Waarop Nicola vroeg ; Euhm Vladimir, welke taart ? 



In de peuterklas zijn er vandaag 3 nieuwe instappertjes
en die kleine ukjes blijven meteen een hele dag op school 
inclusief het middagmaal. 
Dus trek ik deze middag naar de refter met exact 70 kleuters. 
De mama's en papa's kunnen fier zijn op hun kleintjes ..
wat waren ze flink, alle drie ! 

Juf Kelly is afwezig en juf Nicole komt een hele dag naar de Tandem
om de K1-tjes op te vangen. 
Dank je wel !!!


Ik wist het .. ik voelde het al een hele tijd in mijn grote teen .. 
brand-evacuatie in de Tandem !
Omdat het echt geen weer is om te evacueren zonder jas, 
laat ik de jassen vandaag gewoon aan.
Dus wordt er gespeeld en gewerkt met de jassen aan, een hele warme ervaring😅
En mijn gevoel zat goed .. precies tijdens het fruitmoment gaat het alarm af.. oorverdovend !! 
Snel evacueren is de boodschap !







De verrassing is compleet 
wanneer een aantal voertuigen van brandweer Eeklo en Maldegem het domein oprijden.
Mijn kleuters vinden dit fantastisch, té gek, formidabel .. 
Er is veel te zien, zoveel is zeker en als de ladders uitschuiven en de hoogte ingaan,
klinkt er een spontaan applaus op de kleuterspeelplaats. 
Wat een leuk begin na een fijne vakantie !











En wees gerust .. wij evacueren als de beste .. 
vol bittere ernst en discipline.
Niemand bleef achter, iedereen zorgde voor elkaar .. mooi om te zien ! 

Luister goed .. zo klinkt ons brandalarm .. 😉😊
(opname gemaakt na vrijgeven gebouwen door de brandweer) 
Iemand last van hoofdpijn ??

3 opmerkingen:

  1. Een stille wildwaterbaan.. mijn fout (haha). Je hebt een wild deel en een rustiger... maar niet nagedacht dat dit nogal bizar klinkt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een stille wildwaterbaan.. mijn fout (haha). Je hebt een wild deel en een rustiger... maar niet nagedacht dat dit nogal bizar klinkt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen