dinsdag 27 februari 2018

27 februari 2018

Welkom in mijn kasteel ! 

Boekoriëntatie in  de kleuterklas ! 
Vandaag maken we een grondige studie van het prentenboek
 dat de komende weken centraal staat binnen ons thema ..
Wat ? Hoe ? Wat ? Waar ? 

En natuurlijk wordt er voorgelezen - deel 1 van het prentenboek .. 

 Tijdens het hoekenwerk wordt er verder gewerkt aan het kasteel, 
een eigen creatie - zo ziet het kasteel van mijn dromen er nu uit met oog voor enkele belangrijke details.


 Het puzzelen wordt verder ingeoefend !
Waar men vroeger kon rekenen op de hulp van een klasmaatje, 
moet de puzzel nu helemaal alleen in elkaar gezet worden, 
niet eenvoudig .. een hele opdracht ! 

 Ook het fantasiespel komt ruim aan bod - spelen met klein-wereldmateriaal.

 En in de constructiehoek wordt gewerkt aan de bouw van een kasteel,
ditmaal zonder bouwplan .. over enkele dagen verschijnt Ridder Rikki mét bouwplan. 
Benieuwd wat mijn bengels hiermee zullen aanvangen. 


Uit de kindermond :
Cas is onder de indruk van mijn kennis als het gaat over 'ridders en kastelen' 
Hoe weet jij dit allemaal, juf ? 
Heb jij de ridders nog gekend ? 
Cas toch, ridders leefden in de Middeleeuwen - 
zo heet de periode van het jaar 500 - 1500.
Geloof me maar, toen was ik er ook nog niet hoor ! 

En dan was er nog .. de drukte van de dag .. 
Soms hebben kleuters van die dagen .. 
Wel, vandaag was het er eentje om "U" tegen te zeggen.

Ontzettend druk zijn ze en ze hebben geen oren voor één of andere afspraak. 

Je kent het wel .. Ik doe lekker mijn zin ! 
Gewoonweg om gek van te worden. 
Maar als het een troost mag zijn, in de andere klassen was het (bijna) even erg. 
We hebben ons standbeeld vandaag dubbel en dik verdiend, beste collega's. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten