vrijdag 23 februari 2018

23 februari 2018



Odil de krokodil is helemaal klaar voor het openingsweekend wielrennen op de weg. 
Super-helden op de fiets zijn het .. zeker met deze ijzige temperaturen.

Vandaag is  Odil  dé super-held van onze klas.
Robbe speldt Odil een lintje op .. hij is immers de 'sportkampioen' van onze klas.
Belgisch kampioenschap-wereldkampioenschap wielrennen,
 olympische (winter)spelen of wereldbeker voetbal..
Odil kan er een aardig mondje over meespreken .. 
en net daarom verdient hij dit lintje. 

Schitterend Robbe !! 
Je hebt een aardige krokodil vandaag heel gelukkig gemaakt 😉

Het wielrennen zal nooit meer hetzelfde zijn zonder mijn favoriet .. 
maar ik blijf sportief en ga morgen 
-met mijn leerplandoelen in mijn handtas- 
(de doorlichting komt, weet je nog ?)
supporteren langsheen het parcours van de Omloop het Nieuwsblad. 
Ook de start pik ik mee in het 'Gentse' Kuipke. 

Vandaag bespreek ik de 'ploegtactiek' met mijn kleuters.
Renners van éénzelfde kleur vormen een ploeg, dus gaan mijn bengels sorteren. 
Elke ploeg heeft een kopman, de andere zijn 'helpers'
De 'soigneurs' verzorgen de renners ;
 truitjes vervangen, wonden uitwassen (zoals de juf doet)
 Dan heb je de 'ploegleiders' zijn zo'n beetje zoals de juf 
- zij maken plannen en geven instructies aan hun renners .. Gesnapt ?? 
De kleuters knikken bevestigend .. ze hebben het gesnapt. 
En de hulpdiensten grijpen in waar nodig ; politie, ziekenwagen .. 

Eindelijk kunnen ze aan de slag. 
Mijn instructies hebben ze alvast goed begrepen..
Misschien één kleine opmerking, renners rijden kris-kras in het peloton ..
tenzij ze zich opmaken voor de sprint - maar dat leg ik later nog wel eens uit. 😉😊

Oei, een stevige valpartij .. eventjes de ziekenwagen verwittigen !


Josephine staat de hulpdiensten bij. 
En als je de renner niet in de ziekenwagen krijgt,
dan wordt die afgevoerd bovenop het dak. 😊





Uitspraak van de dag : 
Luïz zit aandachtig te luisteren - Ik doe morgen ook mee hoor juf ! 
En jij ?? Vertel jij me dan wat ik moet doen ?? 
😊😊😊 Ik zie het al gebeuren .. 
Ik, juf Tania, ploegleider van de Tandemtrappertjes in de Omloop. 

In een ander hoekje wordt het stof aangepakt. 
Ook in prinsessenland is stof de ergste vijand van het huishouden
dus steken de prinsessen de handen uit de mouwen. 
Alles spic en span in prinsessenland. 

Puzzelen is 'hot' in K2
Anderen werken aan het onderhoud van het rollend materiaal.
En in de zandbak wordt gewerkt aan een zandkasteel. 
Eindelijk middagpauze .. en juf werkt aan een nieuw thema ! 
Maar hiervoor moet ik een boekje inbinden met een wel heel speciaal toestel,
eentje zonder zonder handleiding en zo te zien eeuwenoud.
Het is een beetje zoeken en het loopt niet van een leien dakje. 😉
Je bent een 'bronselaar '! roept juf Joke. 
(Wat zijn we weer lief voor onze collega !) 
Wat ? Ik ? Hoe kom je daar nu bij ? antwoord ik.
OK, ik beken, het loopt moeilijk maar moeilijk gaat (uiteindelijk) ook.  
Even later staat juf Joke aan mijn klasdeur mét in haar armen de plastificeer-machine. 
Mijn blad is vastgelopen en ik krijg er geen beweging meer in, zegt ze. 
Wel, de 'bronselaar' zal je uit de nood helpen ! zeg ik ietwat venijnig. 
Juf Joke houdt de machine vast terwijl ik de hete plastiek uit het toestel haal. 
Helaas is het deel dat rondom de ingebouwde rol zit ontzettend warm (lees ; heet)  -
Ik hou het niet en gooi het item in de zaal waarop juf Joke boos roept :
Hé, mijn blad !! 
Waarop ik zeg : Hé mijn vingers ! 😉
Het blad is verloren maar de machine is weer vrij en hopelijk ook klaar voor verder gebruik. 

Teamvergadering op de Tandem.

Aan de collega's .. een berichtje .. gehoord in het journaal .. 
We krijgen een loonsverhoging van 0.3% en dat moet onze koopkracht verbeteren (???)
En in 2021 krijgen we er nog eens een loonsverhoging van 1.1% bovenop. 
Eindelijk na jarenlang wachten, krijgen we nog eens een extraatje. 
Daar klinken we op met een glas water ! 😐

Geen opmerkingen:

Een reactie posten