vrijdag 2 februari 2018

2 februari 2018


Tot zover dé lentekolder..
De gordijnen hebben hun jaarlijkse wasbeurt gehad.
Deze morgen plaats ik -voorschools- de haken terug 
en hang de gordijnen op hun plaats.

Ik was iets té enthousiast over het zachte weer de voorbije dagen.
Wat de weerman voorspelt, belooft niet veel goeds ..
Koude vriesdagen met 's nachts temperaturen rond - 10 graden ..
de diepvries uit het oosten staat wagenwijd open en daar hou ik helemaal niet van.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !! 

Dus begin ik mijn "ochtendbabbel"  met de kleuters over het weer
en kondig ik meteen de koude dagen aan. 
Joepie !! klinkt het in koor .. 
Gaan we weer spelen met de slee, juf ?! Of maken we een sneeuwpop ? 
Wat ???
 En dat bij vriestemperaturen ?? 
Liefst hou ik een winterslaap, net zoals de beren !! roep ik. 
En dat vinden mijn kleuters hilarisch .. 
Jij bent toch geen beer, juf ?! 
Wel, dan kan je geen winterslaap houden ! voegen ze er nog aan toe.
Over de sneeuwpoppen wil ik nog wel eens denken, de wortels (Tutti Frutti)  liggen klaar 😉

Even later gaan de kleuters aan de slag met de I-pads. 
Wie ziek was, moet nog op de foto. 
Fotograaf van dienst Tobias/Amir !






Tijdens de speeltijd klim ik alweer op de ladder. 
Deze keer niet om gordijnen te hangen maar om onze speelzaal 'feestelijk', 'kleurrijk' in te richten voor het carnavalsfeest van volgende week. 
Enkele trossen ballonnen later ben ik klaar. 
En het resultaat ?? 
Echt wel carnaval waardig !! 

In de namiddag hebben we bezoek ! 
De oma van Robbe komt met ons meespelen. 
De Tandem-gezelschaps-spelen-week .. weet je nog ?! 
 Gezellig samen spelen ! 
 En in dit geval doet oma haar best om de kleuters te verschalken.
De kleuters vinden hierin een uitdaging en doen hun uiterste best om oma te pakken te krijgen 😊
Dank je wel oma voor deze fijne namiddag ! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten