woensdag 21 februari 2018

21 februari 2018


We hebben er een nieuw stuk speelgoed bij, een grondpuzzel .. gekregen van Nico (L3)

Met de immens grote stukken gaan we aan de slag..
en na wat puzzelwerk zijn we klaar ! 
Wat zijn we fier !

Ons themaboek werken we verder uit ..
en houden van doe je met een groot hart ..

Maar wat is een hart en welke is de gangbare kleur voor een hart ? 
Een staaltje van mondelinge taalvaardigheid in de kleuterklas. 

De omtrek van het geknipte harten ligt op de vloer, dus kleurt het hart groen met stipjes ..
Is dit de kleur van een hart ? vraag ik. 
Zeker niet !  roept er eentje .. een hart is rood omdat er bloed inzit. 
Dat is juist ! bevestig ik.
💓💓💓💓💓
Maar waarom zijn alle afbeeldingen van een hart rood gekleurd ? probeer ik nog eens. 
Dat is juist, juf .. wij hebben thuis een tas mÊt rode harten ! vertelt een ander. 
Niemand die het exacte antwoord kent dus verklap ik het maar ..
Rood is het kleur van de liefde, van graag zien ! 
Waarop Cas zegt : Wie heeft dat gezegd ??? 
Weet ik niet ! Dat was al zo voor ik geboren werd ! is mijn eerlijke antwoord.
Robbe gelooft zijn oren niet.  
Was jij dan ook klein ? (Wat een verwondering in zijn stralende ogen)
Ja hoor en ik lever meteen het bewijs ! Een foto uit mijn babytijd. 
Hier en daar hoor ik een leuke reactie ! 
Wat was je klein ! ..
Hahaha, een kleine juf ! .. 
Had jij dan ook een pamper ? ..
Maar de mooiste uitspraak komt van Linde : Hoe schattig ! 
En dan is het mijn beurt voor een reactie : Ben ik nog, Linde !! 😉😀
Linde knikt bevestigend ..
We knippen een half gevouwen hart uit, 
kleven dit op een rood blad en bewerken alles met lijm en glitter ..
en zo krijg je dan een hart van goud .. 
Gelukkig staat de stofzuiger niet ver weg na dit werkje 😊







12.00 uur en ik vlam naar de autokeuring !

Ook dit moet gebeuren.. Mijn karretje is in prima conditie
en krijgt een groene kaart ! 
(Hopelijk krijgen wij na de doorlichting ook een 'groene kaart', 
we gaan ervoor !) 

Na de autokeuring keer ik terug naar school, 
ik heb nog wat werk te doen - zoals de bog schrijven-
Ik hoopte op een rustige middag om eens flink door te werken. 
Helaas, klusjesman Geert heeft andere plannen zoals ..
de bomen snoeien 😠 
een hele namiddag hoor ik het snerpend geluid van de boomzaag
Ên hakselaar.


Spaaractie ; vitaminis
De actie rond de vitaminis loopt stilaan ten einde. 
Heb je nog een restje spaarpunten waar je niks mee kunt,
bezorg ze ons .. wie weet sparen we samen nog een extra knuffel. 
Dank je, 
de kleutertjes 

Uit de kindermond : 
Vandaag komen de kinderen nog eens spontaan terug op 
de evacuatie-oefening van voorbije maandag. 
Als het brand moet je 112 bellen, vertelt Robbe. 
Ook dat is juist. 
Het noodnummer kan je gebruiken om allerlei hulpdiensten te bereiken 
voor een dringende interventie. 
Ik meen me te herinneren dat Mona haar papa ook bij de hulpdiensten werkt. 
Waarop Mona een korte en bondige uitleg geeft : 
Mijn papa komt alleen met een gele wagen, geen rode ! 
Dat is het .. nu weet ik het weer .. een ziekenwagen 😊👍
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten