dinsdag 20 februari 2018

20 februari 2018


Hazeltje en Grote Haas houden vreselijk veel van elkaar.
Maar hoeveel precies - dàt is niet makkelijk te meten ! 

Een mooi verhaal over 'houden van' 
Tijdens het kringgesprek deze ochtend stel ik deze vraag : 
Hoe weet je dat iemand van je houdt ? 

Er wordt flink overlegd  ..
Houden van is .. elkaar knuffelen .. 
Houden van .. is elkaar zoenen .. 
Houden van .. is lieve briefjes schrijven .. 
Houden van .. is hartjes maken met je handen .. 


Deze morgen ligt de krant en een wielergids in de klas. 

Nieuws op kindermaat ! 
Samen nemen we het nieuws eens door .. 
Artikel één : Te veel op de ipad, te zware boekentas : 
kleuters al naar de rugschool. 
En meteen voeren we de aangereikte oefeningen eens uit in de klas 😊

Artikel twee : als de mama van huis is .. gaat papa photo-shoppen 
De kleuters vinden de foto's prachtig, zeker diegene waarin het kleine meisje achterna gezeten wordt door een tyrannosaurus. 😊

Artikel drie : Diep in de zee .. woont een breedsmoelhaai

Artikel vier : dieven viseren tuinhuizen en garageboxen en 
nemen graag peperdure fietsen mee. 
Emiel is geboeid door het verhaal en bekijkt de bijpassende foto heel aandachtig 
'Waar zijn de dieven ?'  - 
Beste Emiel, ik denk niet dat dieven graag met de foto in de krant komen. 😊

Artikel vijf : Superhelden op de fiets ! (heb er zelf maar een titel op geplakt, want dat zijn ze wel)
Het openingsweekend op Vlaamse bodem staat voor de deur.
Welke ploeg haalt de zege binnen ? 
De blauwe armada van Quick Step of is de zege weggelegd voor Lotto - Soudal ? 
Even later vind ik mijn kleuters terug in de voorleeshoek mét krant en wielergids..
Jong geleerd is oud gedaan .. 





En er is er eentje jarig vandaag .. Vladimir wordt vijf jaar ! Gefeliciteerd ! 
Er is taart voor iedereen ..






Uit de kindermond : 
Soms droom ik weleens ! vertelt Korneel .. 
Dan droom ik over Disneyland en ook van jou, juf !
Wel lieve Korneel, ik hoop dat het geen nachtmerrie is 😉😉
O ja ! zegt Emiel .. Of een heel enge droom ! voegt hij er nog aan toe .. 😡
Dank je voor het complimentje Emiel, daar zat ik op te wachten ! 

In de wielergids vinden we kaarten terug die een afbeelding weergeven van, Italië, Frankrijk en Spanje - de landen van de grote rondes, zeg maar. 
Linde weet dat Spanje het land is waar oma en opa wonen. Flink zo ! 
Maar de vorm van Italië baart haar zorgen .. Hoe trek je die laars aan/uit ? vraagt ze.
Euhm .. beste ouders, het vervolg van deze vraag laat ik aan jullie over 😎

1000x dank .. 
Dank je aan alle kleuters die in de vakantie tekeningen maakten voor de juf. 
Ik ben er ontzettend blij mee.
Dikke kus Xxx 

Personeelsvergadering 
Ja hoor, we vergaderen nog maar eens met zijn allen .. 

Bericht aan de ouders : 
De brieven van het medisch schooltoezicht worden vandaag meegegeven.
Wie afwezig was op de dag van het onderzoek, wordt op een later tijdstip 

nog eens opgehaald door de verpleegkundige van het CLB

Geen opmerkingen:

Een reactie posten