zaterdag 1 november 2014

31 oktober 2014

Naar aloude traditie breng ik een bezoek aan de boekenbeurs in Antwerp Expo. 
Zo ook dit jaar .. een dag vol hindernissen blijkt ! 




"De trein is altijd een beetje reizen" .. zo luidt de slogan van de NMBS. 
Lang geleden, misschien maar deze ochtend loopt alles vast .. 
Op elke lijn is er vertraging .. 
om 7.30 uur vertrokken en pas om 10.40 uur aangekomen op de boekenbeurs .. 
een héél lange reis ! 
Vandaag is het themadag voor het basisonderwijs 
en meteen word ik 
gekroond tot "koningin van de klas !" 
Mooie titel maar mijn humeur staat onder het vriespunt. 
Ik heb de treinreis nog niet helemaal verteerd ! 
 Een lekkere sandwich en een frisse cola brengen me op andere ideeën. 
De Tandem is vandaag goed vertegenwoordigd, 
want even verderop zit meester Maarten (L6)
te genieten van een 'opkikkertje' .. snel een praatje slaan .. 

 Radio 2 zendt uit vanop de boekenbeurs dus 
kunnen we tijdens de maaltijd genieten van enkele golden oldies. 
De gast vandaag op Radio 2 is Jeroen Meus ! 
De dames aan een tafeltje verderop zetten hun pic-nic stop en 
veren enthousiast recht bij het zien van gastheer Jeroen ..
ik zet mijn pic-nic rustig verder en mijn humeur wordt er een pak beter op.
.. en dan is het alweer 'boekentijd' 
 Geronimo Stilton is vandaag ook present en
 signeert enkele uurtjes voor het aanwezige jeugdig volkje
Wat een aanbod vind je hier .. keuze genoeg om een selectie te maken ! 
 Eén van onze favorieten .. Heksje Mimi
 Na een dagje 'boekengedoe' en met nieuwe aankopen op zak,
haast ik me naar Antwerpen-Centraal.
Wachten is opnieuw de boodschap want nog steeds zijn er problemen op het net ..
"Problemen met de verkeerswissel in Zwijndrecht" .. 
De avond valt en nog steeds is het wachten op de trein die maar niet komt ..
Her en der duiken enkele 'griezels' op, het is immers Halloween.
 Daar staat ie dan .. de trein die maar niet uitrijdt .. 
De terugreis duurt van 16.45 uur tot 19.10 uur en dan ben ik eindelijk thuis ! 

"Met de trein zou je er al zijn !" .. nog zo'n leuze van de NMBS .. een lachertje 

Ik weet nu al wat mijn collega's zullen denken 
Want dit schooljaar heb ik een immens probleem met alle mogelijke uitstappen  : 
weg kwijt, kleuter die in graskant valt, verkeerd uur genoteerd en nu dit .. tja ! 
Kan gebeuren zeker ??!!






2 opmerkingen:

  1. Zoals het spreekwoord zegt : de oude wijze uil is ooit ook begonnen als uilskuiken !
    Ondanks alle tegenstrubbelingen was het toch een gezellige en plezante dag.
    gekroond worden als 'koningin van de klas' keuvelen tussen de zeer aantrekkelijke prentenboeken..en héél veel bijkletsen..
    Eventjes...dacht ik ....we blijven in het station Antwerpen-centraal overnachten...
    en de wafelbak dan....
    Misschien...héél misschien komt heksje Mimi er wel eentje bij jou langsbrengen...;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartsvriendinnen hebben toch niet veel nodig om er een onvergetelijke dag van te maken hé!

    BeantwoordenVerwijderen