woensdag 19 november 2014

20 november 2014

Amigo's, 
Wat hebben jullie een knappe schrijfruimte voor me gemaakt .. gewoonweg prachtig ..
dank je wel hiervoor ! 
Voorbije nacht kon ik aan de slag .. in alle rust werken aan
het boek voor Sint zijn verjaardag, weet je nog .. 
Maar een verhaal schrijven is ontzettend moeilijk, geloof me maar.
Leespiet kent wel iets van boeken en liep langs de bib. 
Hij bracht een stapel boeken voor me mee.
"Moet je inspireren" zei hij.
Toen ik de stapel boeken van nabij bekeek, wist ik het meteen :
Leespiet had zich weeral eens vergist en bracht een stapel kerstboeken mee. 
Jongens toch .. wat een ellende .. nu weet ik nog niet hoe een boek te schrijven. 
Lieve snotterkes, willen jullie vandaag eens langslopen in de bib ?? 
En breng meteen wat Sinterklaasverhalen voor me mee !
Groetjes, 
Schrijfpiet Xxx 

 Toch eventjes Schrijfpiet zijn bureau controleren ..
En inderdaad, een stapel kerstboeken .. foute keuze dus van Leespiet ! 

En toen trokken de kleuters naar de bibliotheek ! 
Op zoek naar de bibliotheek ..
Gevonden .. 
Talitha klampt zich vast .. zoveel boeken ..
De bibliotheek is tot de nok van het dak gevuld met boeken ..
Op zoek naar Sinterklaasverhalen ..
Onze collectie prentenboeken ..
Eventjes de tijd nemen om de boeken te bekijken ..
Nadien maken we een keuze ..
 Talitha doorbladert het prentenboek op een originele wijze ..
.. en ze leest Dylano voor ..
Xander en Ranim bekijken de platen en benoemen de personen en voorwerpen .
" This is not easy" zegt Xander 
 Tarik probeert de kleine lettertjes te lezen .. Giorgio ziet de lettertjes voor zijn ogen dansen ..
geen goede keuze ! 


Geheel op democratische wijze kiezen we 5 prentenboeken ..
 .. en dat vraagt enig overleg !
De keuze is gemaakt .. 5 nieuwe prentenboeken gaan mee naar Schrijfpiet zijn bureau.
Hopelijk kan hij er iets mee ..



Over de middag wil ik nog wat verder studeren in mijn cursus Spaans. 
Professor José Collins is enorm streng .. 
Daarom, bovenop mijn cursus neem ik vlug de krant El Pais door
 .. terwijl juf Muriel een enorme schotel paella naar binnen werkt. 
Zo hoopt zij vloeiend Spaans te leren :-) 
IJdele hoop natuurlijk ! 

Lindsey - de stagaire kinderzorg - heeft een activiteit voorbereid.
Opdracht : Knip met een schaar op de lijn ! Een oefening op fijne motoriek .. niet eenvoudig ! 
 Daarna prikken de kleuters de letter 'S', beginletter van Sint ! 
Wie klaar is met de opdracht, kan spelen met de stoomboot van Sint en Piet .. 
klein-wereldmateriaal ontdekken









5 opmerkingen:

  1. Ik weet zeker dat de kleuters van juf Tania een héél leuk boek zullen vinden in de bib.
    Die Piet toch....maar misschien...héél misschien dromen de pieten van een kerstboom met leuke ballen en flikkerende lichtjes!
    MAAR eerst moet Piet werk maken van het boek voor Sinterklaas.
    we zien wel....maar ik denk toch dat die Piet een kleine hint wou geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schat waar blijven je foto's van de bib.. en van Professor Collins .. ? XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heeft die letterpiet al de kerstkriebels van juf Tania overgenomen.
    Als de Sint dat maar niet te weten komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinterklaas en Santa Claus zijn de allerbeste vrienden .. geen concurrenten dus ! Trouwens, kerst is ook heel gezellig net als het sinterklaasgebeuren .. niet té missen !!
    En ja, voor mij de mooiste en gezelligste periode van het jaar.
    Je ontkomt er ook dit jaar niet aan, beste collega !

    BeantwoordenVerwijderen