zondag 9 november 2014

10 november 2014

Pedagogische studiedag 

Terwijl de kleuters een extra dagje vrij hebben, 
verdiepen de leerkrachten zich in het nieuwe leerplan Nederlands !


Vreemd .. de schoolpoort is gesloten .. 
net nu ik wat vroeger naar de klas kom om enkele werkjes af te werken .
Zou het dan toch geen studiedag zijn ?? 
Ik besluit over de schoolpoort te klimmen .. zo, mijn turnoefeningen voor vandaag zitten erop.
- al hoop ik dat niemand mijn 'klim- en klauterwerk' gezien heeft -  

Juf Kobie was jarig tijdens de herfstvakantie en verwent het voltallige team met een ontbijt. 
De kleuterjuffen gaan "in conclaaf" en verdiepen zich in 'testings' bij kleuters. 
Rond 12 uur gaan we op verplaatsing en eten een 'snelle' snack. 
We verorberen een massa koolhydraten .. zal nodig zijn .. want in de namiddag gaan we bowlen

Sportief als we zijn, gaan we er helemaal voor.
Alhoewel ik een klein vermoeden heb dat sommige teams reeds vooraf geoefend hebben.
Elk teamlid heeft zo zijn tactiek : 
 Juf Muriel probeert het zus .. met veel zwier en zwaai ..
Juf Anne probeert het zo .. en gaat heftig door de knietjes
 En oei, de bal vliegt de verkeerde richting uit .. ik vreesde al voor een afspraak bij de tandarts ..
 Daar staat ze dan en geen enkel punt gescoord .. het venijn steekt op !
 En ik scoor de ene strike na de andere ;-) 
Ik ben zo goed dat men mij meteen een contract aangeboden heeft ..

Juf Inge haar talent kon ik niet ontdekken, zij speelde mee met een andere groep .. jammer .. 

Maar de 'spirit' was er in onze groep ..
Eventjes ontspannen .. het doet zo goed .. 
alhoewel ik nu (na afloop) spieren voel waarvan ik niet wist dat ik ze had ! 


Eén zekerheid hebben we .. 
juf Anne zal over ongeveer 20 jaar haar pensioen vieren op de bowling-baan
En wij zullen schitteren !!! 








3 opmerkingen:

  1. Ik kan daar onmogelijk bij zijn...dan ben ik al lang op pensioen in de 'Var'.. en speel jeu de boules... met een gin&tonic of 2..in de hand...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto Juf Tania....,
    Wat een talent heeft de fotograaf.. alle rimpeltjes zijn verdwenen, precies gefotoshopt ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jong, fris en zo dartel als een veulen .. dat ben ik !! ;-) De tijd is blijkbaar gul voor mij ..

    BeantwoordenVerwijderen