vrijdag 14 november 2014

14 november 2014


Vandaag stapt juf Melia (L4) in het huwelijksbootje. 
De collega's van de lagere school maken hun opwachting in het Gentse stadhuis
en zijn getuige van deze heugelijke gebeurtenis. 

Iemand moet de school gaande houden .. de kleuterjuffen dus. 
Juf Kelly - die eveneens SESleerkracht is -
 gaat coördineren in het lager en zo blijft onze derde kleuterklas verweesd achter. 
Juf Anne heeft haar vrije dag en heeft een agenda vol afspraken. 
Niet erg, mijn bengels van vorig schooljaar verwelkom ik met open armen. 
Al moet ik toegeven .. we zijn met véél kleuters op een kleine oppervlakte. 
 Niemand klaagt .. al is het even zoeken om iedereen een plaatsje te geven ..
Dus start ik met meisjes op de bank 
en jongens op de grond  .. om daarna de rollen om te keren. Het lijkt wel een stoelendans.
Iedereen tevreden zo !! 
 Als we na de taalactiviteit een rij vormen voor het toiletbezoek, 
lijkt mijn klas echt té klein. 
Met wat gekronkel lukt het ons een rij te vormen ;-) 
 Mijn planning in de klasagenda loopt vandaag in het honderd,
maar we hebben het lekker gezellig samen ! 
Cher Ami - de beroemdste duif van wereldoorlog I moet even wachten .. geen tijd nu .. sorry ! 
We bouwen erop los .. groot (K3) en klein (K2) door elkaar ! 
 Al snel ontstaat er een doolhof .. zeer creatief 
 .. en er volgt nog meer ..
 Ook in de klas zijn de kleuters druk bezig met spelen :
 Poppen aan- en uitkleden
En natuurlijk de mooiste jurken kiezen voor hun pop..
 Spelen in de zandtafel ..
 Kabouterspel ..
 Kiara glundert .. zij heeft de 'nieuwe' man ontdekt ..
 Donart neemt mijn klas onder handen .. " Het is hier heel stoffig !" 
 Nadien duikt hij de keuken in en bakt pannenkoeken ! 
 De meisjes staan in voor de flessenvoeding terwijl Dylano wacht op een zacht gekookt eitje.
Kiara verwittigt het thuisfront .. "Ik kom wat later, 't is hier zo gezellig !" 
 De 'koekjesfeeën" van de Tandem aan het werk .. zij maken de kunstigste koekjes uit plasticine !
Niks voor de jongens .. zij gaan de sportieve toer op ..
 Gewichtheffen, speerwerpen, voetbal, wielrennen, tennis, judo, zwemmen, schermen .. 
alle sporten worden grondig doorgelicht door Victor 
 Omdat de zandtafel slechts 4 spelers toelaat, zakken 4 kleuters naar de klas van juf Muriel af 
voor een klein uurtje speelplezier ! 
Bovendien is het er rustiger ! 
 Kleine Julie is naar dromenland vertrokken .. zware week gehad ?? 
Gelukkig staat er in de peuterklas een bedje klaar .. zalig ! 
 Mijn kleuters zijn klaar met het bouwwerk ..
 .. en tonen fier hun creaties ..
 .. alhoewel .. Benne is niet helemaal tevreden met zijn werk ..
"Er moet beslist nog een glijbaan bij" 
 Zo, klaar !! 
Liam maakt brandhout van de constructies en stapelt de houtblokken ! 
 Alena heeft mijn zwarte pietenboek gevonden en bladert het boek door met vele o's en a's 
 Oeps, ik heb er nog wat extra bezoekers bij .. 
Ian en Vic (K1) hebben zich aangesloten bij mijn bonte gezelschap. 
Donart is beste vriendjes met Ian - als een grote broer zorgt hij voor Ian, ook op de schoolbus. 

Over de middag loopt mama Vitamientje langs ..
Vandaag heeft ze kilo's appels en sinaasappels in de aanbieding 
en een doosje dadels ..

Dank je wel mama en papa Vitamientje Xxx

Vandaag krijgen we nog meer 'onverwacht' bezoek. 
Oscar Veirman liep vorig schooljaar school op de Tandem
maar door verhuis, verhuisde hij ook naar een nieuwe school. 
Vandaag komt hij -samen met mama- een bezoekje brengen aan zijn 'oude' vriendjes.
Tof !! 

In de namiddag is juf Kelly terug op post. 
Juf Muriel en ik werken klasdoorbrekend en 
oefenen enkele basisbewegingen op muziek voor het grootouderfeest. 


De peuters en kleuters zijn pompaf en snakken naar enige rust. 
Daar weet ik wel raad mee .. samen gezellig genieten van een film .. 
De kleuters genieten en wij, juffen werken vlug door
 aan de opstelling van de feestzaal voor het grootouderfeest.
 De tentoonstelling  : Nooit meer oorlog ! 
Creatieve verwerking van het thema .. klaproos, symbool van WO I 
Ook onze 'poppies' liggen klaar voor de 'grote' herdenking van wereldoorlog I


Na schooltijd gaan we nog eventjes door .. klas poetsen en stofvrij maken ..
en dan kan ook voor ons het weekend beginnen .. 
hebben we echt wel verdiend ! 







1 opmerking:

  1. Lieve Juf Tania, je bent een schat ! Bedankt om zo goed voor mijn kleutertjes te zorgen !!
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen