vrijdag 24 oktober 2014

24 oktober 2014


De heksensoep is voortreffelijk .. en wat een aroma ..
Viyana roert in de kookpot ..
.. nadien is het de beurt aan Leonie .. zo te zien heeft ze dit nog gedaan ..
"Ja hoor," grapt ze "alleen was het niet in een heksenkeuken !"
 Terwijl de soep opborrelt, zetten de meisjes de bekers klaar ..
 .. terwijl anderen een ingewikkeld bouwwerk ontwerpen
 .. nog anderen bakken (plasticine)heksenkoekjes
 .. anderen kiezen voor een griezelige kleurplaat
 Tarik veert op : "Ruik ik heksensoep ?"
Kiara en Dylano zijn verdiept in hun spel met klein-wereldmateriaal .. 
 En dan is het heksen-soep-tijd, iedereen slurpt gezellig van de soep 





 De kleuters zijn heel erg vermoeid .. (heksen)feestjes bouwen kost dan ook heel wat energie .. 

Even later is het prijs .. 
eentje heeft een virusje te pakken en braakt de ziel uit zijn kleine lijfje. 
Terwijl ik het probleem aanpak, hoor ik in een andere hoek van de klas 
opnieuw een vreemd geluid ..
Ook daar is er een kleuter onwel geworden ..
nog een ander zit met buikloop op het toilet .. het virus gaat wild te keer en
ik hol van hier naar daar. 
Gelukkig is het bijna middaguur.

Samen met de kleuters zet ik alles op de tafels 
want straks als de kleuters naar de eetklas zijn,  is het poetstijd ..
Opnieuw geen middagpauze voor de juf .. 
met warm water en een flinke scheut dettol poets ik mijn klasje weer fris.
Hopelijk stopt het nu .. want dit is echt geen leuke job !

Kort na de middag steken juf Annelies en juf Muriel een handje toe 
en plaatsen we alles terug op de voorziene plaats in de klas. 
Ik ben als de dood voor een volgende ronde 'onwel worden' 
en dus kijken we samen - knus en gezellig - naar een tekenfilm.
Intussen kan de juf eventjes nieuwe energie opdoen en krijgen de kleuters een rustpauze ..
sommigen doezelen zelfs in ! 




Dus beste mama's en papa's, 
Als je kleutertje 's morgens te kennen heeft zich onwel te voelen,
laat het dan gerust een dagje uitzieken.
Zo voorkomen we een epidemie in de kleuterafdeling 


PRETTIGE  VAKANTIE  
en tot over een weekje !!! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten