zondag 23 november 2014

25 november 2014

Brief van Piet : 

Lieve schattekes van me,  

Ik beken .. ik was teleurgesteld toen ik jullie briefje vond. 
Maar jullie hebben het juist .. dit is geen startzin voor een boek ..
dus heb ik even zitten nadenken .. 
en toen wist ik het meteen .. vandaag schrijf ik met de letter B .. 
klinkt beter dan de "A" niet ?!? 

"Bolle ballen botsen bibberbang .." 

En ?? Blij met deze prachtige literaire zin ?? 
Kennen jullie ook nog B-woorden ?? 
Schrijf ze voor me neer, graag ! Komende nacht ga ik dan aan de slag !  
En schrijf ik het mooiste boek ooit ! 
(O ja, ik ben mijn leesbril kwijt .. wie helpt me aan een nieuwe ??
Want zonder bril kan ik helemaal geen verhaal schrijven voor Sint zijn verjaardag ! 
Laat maar komen die brillen !!! )

Groetjes,
Schrijfpiet !!  





 Jay heeft een wel heel aparte leesbril voor Schrijpiet ..
Benieuwd of hij er iets mee kan ?! 

Kleuters zoeken B-woorden ..  bal, beer, baard, blauw, boot .. 

Vandaag haalt juf de Pietenpuzzels onder het stof vandaan en 
ook een thema-memory-spel staat op de agenda. 
Ook het creatieve luik ontbreekt niet. 

Tijdens de speeltijd loop ik langs in de derde kleuterklas. 
Er hangt een onafgewerkte schilderij aan de muur en ik waag mijn kans ..
Als een heuse Picasso ga ik aan de slag en geeft Zwarte Piet een moderne look - 
geheel in de kledingstijl van juf Anne .. een luipaard-printje !!
Stilletjes muis ik ervan door .. helaas Donart heeft me gezien 
 En Donart spurt naar juf Anne .. het gevolg kan je raden ;-) 

Over de middag ben ik vrij. Ik wou boodschappen doen maar ik kon geen weg op, 
een zwarte auto had mij de doorgang belemmerd. 
Daar stond ik dan .. te sakkeren .. van de eigenaar geen spoor !
Een doemscenario dook op :
Geen eten deze avond,
want we hebben personeelsvergadering en als ik nadien nog moet winkelen, 
kan ik pas laat aan de slag in de keuken .. niet leuk ! 
 Gelukkig bracht juf Muriel me ter bestemming 
en meteen liepen we eens langs bij een doe-het-zelf-zaak 
want ik had  nog een zak (25 kg) speelzand nodig voor de zandtafel.
Dank je, juf Muriel !! Tenslotte schoot jouw vrijde middag erbij in !

Personeelsvergadering 
Heugelijk nieuws op de personeelsvergadering ..
iedereen moet op bijscholing .. levenslang leren !
Kan ik best begrijpen ..
Naast de bijscholing Taal, 

volgt ook een cursus EHBO nijverheidshelper 

en volgt er ook nog een cursus 'blussen'



Ik ben er helemaal klaar voor ..  al vraag ik me stilletjes af waar ik de tijd zal vinden ..

Na de personeelsvergadering hadden we met onze werkgroep 775 Eeklo
nog een extra werkvergadering. 
Intussen is het iets na 20.00 uur en ik sluit de boeken, uitgeteld na een drukke werkdag ! 

Beste volgers, 
nog eventjes geduld voor de foto's .. 
door alle drukte heen, slaag ik er niet in om enige tijd vrij te maken om de foto's op de blog te plaatsen ! 

 

1 opmerking:

  1. Beste collega , het is graag gedaan om je te voeren.
    Zoniet hadden de gevederde vrienden geen eten !
    Dat kan niet zijn, vraag het maar eens aan uw collega Anne???

    BeantwoordenVerwijderen