zondag 23 november 2014

21 november 2014

Vrijdag .. de laatste schooldag van een zeer intense werkweek .. 

Vrijdag .. Fruitdag .. 
Mama Vitamientje komt langs met een kistje sinaasappelen. 
Ik kan in alle vroegte aan de slag en verdeel de sinaasappelen in partjes. 





Ook deze keer is Schrijfpiet langs geweest. 
En natuurlijk liet hij alweer een berichtje na voor onze kleuters. 

Lieve kleutertjes, 
Wat was ik voorbije nacht blij toen ik de Sinterklaasboeken vond op mijn bureau. 
De kerstboeken heeft Leespiet al vlug opgeborgen, 
terwijl ik een grondige studie maakte van de Sint-verhalen. 
Gewoonweg prachtig !  
Ik probeerde een verhaal op papier te zetten, niet zo eenvoudig .. zo blijkt. 
Muziekpiet -die een krak is in het schrijven van liedjes en tekst- gaf me enkele tips
en samen hebben we dan volgend lied geschreven. 
Luister maar : 
-Schrijfpiet en Muziekpiet hebben het liedboek en bijhorende CD 
op Schrijfpiet zijn bureau laten liggen-
De kleuters luisteren samen naar dit lied met de juf ! 

Tekst lied : 
Het is gebeurd ! Het is gebeurd ! 
Er is iets vreselijks gebeurd ! 
Zwarte Piet was zwaar gepakt
en is door het dak gezakt.
Het is gebeurd ! Het is gebeurd ! 
Zwarte Piet zijn broek gescheurd !
Veel getier en veel geroep
want je zag zijn blote poep.


Het is echt waar! Het is echt waar ! 
Dit verhaal is helemaal waar.
Zwarte Piet had wel geen pijn
toch vond hij dit niet erg fijn.
Het is echt waar ! Het is echt waar ! 
En de Sint die keek eerst raar.
Hij lachte stil en daarna luid
maar toen gleed de Sint ook uit.

En zijn paard ! En zijn paard ! 
Ja, zijn hele mooie paard,
werd de held van de eeuw
want hij sprong achter de Sint zoals een leeuw.
En zijn paard. Ja, zijn paard,
greep de Sint nog bij zijn baard.
Sinterklaas bleef ook niet stil
maar hij sloeg een luide gil ! 


Het kwam nog goed. Het kwam nog goed.
Het kwam allemaal nog goed
maar de Sint en Zwarte Piet, 
zij vergeten dit toch niet.
Het kwam nog goed. Het kwam nog goed
door het paard zijn goede moed. 
Hij is diegene die nog steeds lacht
als hij denkt aan deze nacht.
Tralalala .. tralalala .. 

Knap hé, ons lied voor Sint .. 
kunnen jullie het reeds meezingen ? 
Veel plezier ! 
Groetjes, 
Schrijfpiet Xxx


Tijdens de middagpauze neem ik -in alle rust- de berging onder handen :

De berging werd volledig leeggehaald en nu kan ik met schuurborstel een een sopje aan de slag.
Ongelooflijk welk sop er uit de berging komt .. na 3 schuurbeurten is onze berging spic en span. 
Juf Muriel helpt na haar refter de berging opnieuw op orde te stellen. 
Alweer een klusje geklaard. 

En dan was er nog .. Jay en zijn nieuwe wintermuts ..
Ik ben er helemaal weg van .. en de neus van Rudolf (rendier van de kerstman) licht op. 
Schattig !














 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten