zondag 23 november 2014

24 november 2014


Brief van Piet : 

Hallo snollekes, 
Wat had ik een fantastisch, sportief weekend .. 
ik was immers te gast -samen met juf Tania- in het Kuipke te Gent. 
Samen volgden we er de 6-daagse en 
natuurlijk supporterde juf Tania als gek voor Iljo Keisse en Marc Cavendish,
het duo van Quick Step ..  
Spannende wedstrijd trouwens !! 
 Juf Anne gaf niet thuis, 
zij was alweer te vinden in een schoenenwinkel voor een extra paar schoenen. 
Ik hoop dat ze die niet allemaal voor de haard gaat uitstallen 
want daar komen gegarandeerd ongelukken van.

Juf Muriel stuurde een berichtje .. sorry, kan niet komen ..  ik werk aan een cocktail "del Moro .."
Wat dat ook moge zijn ?!? 

Maar nu over tot de orde van de dag ..


Eindelijk is het zover .. de eerste zin van mijn boek is klaar ..
lees maar .. 
"Alle acht apen aten ananas .."

Wel, wat denken jullie ervan ?? Knap hé ?! Zelf gevonden !!

Schrijfpiet Xxx
PS : ik ben benieuwd wat jullie van mijn schrijfkunsten vinden .. 
Origineel ? Grappig ? Talentvol ?  


Kleuters bedenken A-woorden .. 
Appel, Appelsien, Afwas, Afval ..
De kleuters zijn er een tijdje zoet mee ! 

In elk geval, 
mijn kleuters vinden de eerste zin van Schrijfpiet zijn verhaal maar niks 
en dat noteren we op een briefje.
Dit briefje wordt op Schrijfpiet zijn bureau gedeponeerd.

Intern overleg met zorgcoördinator :
Terwijl de kleuters gaan sporten met de turnjuf,
is er voor juf Tania overleg met de zorgcoördinator
en worden de prestaties en evaluaties van de kleuters grondig doorgelicht. 

Na de middag is het knutselnamiddag : 

we schilderen, knippen en kleven ..
en zijn best tevreden met het resultaat ! 
 Knippen met een schaar ..
 Knippen met een schaar op een lijn ..
Randjes wegknippen ..
 Stroken knippen .. er wordt wat geworsteld met de schaar ..
 Dan kan het puzzelen beginnen : meten en passen .. schuiven  en kleven ! 
Klaar met de opdracht .. op naar de volgende !! 
We oefenen nog steeds in basisvaardigheden .. allerlei technieken staan op de agenda ! 

De muziek van Muziekpiet moet ons in de sfeer brengen. 
Er hangt een gezellige sfeer in de klas !
Met steekparels een stoomboot vormen ..
Giorgio maakt "een moeilijk dak" voor Zwarte Piet ! 
En dit is het cadeautje dat juf krijgt van de kleuters .. dank je wel !! 

De schooldag loopt ten einde 
en ja, ik heb zorgen .. grote zorgen !!
In de krant staat te lezen .. "vogelgriep" 
Ik maak me zorgen om mijn "gevederde vrienden"
 Juf Anne kan het niet laten om een sneer te geven .. 
"Van pluimen kan je mooie sjaaltjes maken .. 
pas maar op voor de duiven van je opa .. 
die pluimen zitten perfect in een plumeau .. "
De ene opmerking na de andere volgt. 
Ik houd het niet meer : "Pas maar op voor je kerstmenu !" schreeuw ik. 
"Straks kan je het menu aanpassen want de kalkoen zal ook niet te eten zijn dit jaar!"  
 Nu moet je weten dat juf Anne zweert bij kalkoen met kroketten op kerst ..
komt ervan als je mijn gevederde vrienden aanvalt hé ;-) 

1 opmerking: