dinsdag 18 november 2014

19 november 2014

Buiten is het duister, binnen brandt een lichtje .. 
en naast de lamp ligt een brief en een schrijfveer .. 
Van wie zou dit toch zijn ??? 

Ola Amigo's, 

Eventjes voorstellen ..
Ik ben Schrijfpiet en ik kan best aardig verhalen bedenken én vertellen.
Alleen heb ik hiervoor een rustige werkplaats nodig .. 
en daarom dacht ik aan jullie leuke schooltje .. verscholen tussen het groen, 
met kwetterende vogeltjes 
en een pracht van een bloementuin.

Kookpiet - die vorig jaar bij jullie te gast was - wees me jullie school aan.
Hij wist zeker dat jullie voor mij een schrijfruimte konden inrichten.

Hier kan ik dan 's nachts komen schrijven aan een mooi verjaardagsboek voor de Sint ..
maar mondje dicht hé .. dit moet een verrassing blijven .. dus Ssssssssssssssstttttttttttttttttttttt !! 

Maken jullie mijn schrijf-werkruimte klaar ?? 

Ti amo,
Schrijfpiet Xxx 

Iedereen aan de slag ..we verzamelen spullen voor de schrijfruimte van Piet :
Het portret van Sint en Schrijfpiet mag niet ontbreken, 
evenals de veer waarmee hij zijn brieven schrijft.
En ook de haard wordt geplaatst zodat Piet geen kou hoeft te lijden..


Na deze opdracht, wacht er alweer een andere .. wij hebben het dan ook ontzettend druk ! 
 Oefenen op fijne motoriek : prik op de stipjes < oog-hancoördinatie stimuleren









3 opmerkingen:

  1. Zeg Pietje, hang jij aan de fles ? Te veel gin&tonic ?
    Spreek jij nu Italiaans onder invloed van...
    TI AMO ... dat is Italiaans.. jij bent toch Spaans..
    TE AMO moet je schrijven !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar, zelfs van uit mijn ziekenhuisbed en met helse pijnen , roep ik je tot de orde.....
    (zal je leren om mij 'den dikken' te laten spelen... in je nieuw project...)
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ti Amo of te amo .. is me juist hetzelfde .. ik ben een "wereldburger" :-)

    BeantwoordenVerwijderen