woensdag 12 november 2014

12 november 2014

 Na het voorbije weekend vliegen we er meteen in,
want we hebben nog heel wat te doen ..
Een eerste activiteit bestaat erin een klaproos te prikken met een kleurpotlood op isolatiemateriaal
 Deze oefening vraagt heel wat spierkracht maar is ontzettend leuk om te doen !
 Ranim in opperste concentratie ..
En neen, dit jongetje is niet nieuw in de klas .. het is Xander die 'a haircut' kreeg voorbije weekend.
Mauro staat versteld .. "Xander ??"
 Klaar met het prikwerk .. nu nog de duimspijkers verwijderen ..
En natuurlijk ook het modelblad klaproos ..
 Zo ziet ons isolatiemateriaal eruit na de bewerking .. tof hé ?!
 Ranim loopt de contouren af met haar vingertjes .. voelt raar ! 
 Volgens het stappenplan gaan we nu aan de slag met een verfrol op de isolatieplaat
De klaproos blijft ook na het verven zichtbaar ..

 Snel een afdruk nemen .. en .. klaar !!
 Zo maakt iedereen -zelfstandig- zijn/haar klaproos
En het resultaat ?? Mag gezien worden !! 

En dan was er nog dit !! 
 Ergens op een bankje vond ik een paar schoenen ?? 
Te groot en te hoog voor kleuters .. 
al vlug helpen enkele kleuters me het mysterie oplossen ..
"Die schoenen zijn van juf Anne" vertelt er me eentje. 
Als ik aanklop bij de derde kleuterklas weet ik het wel heel erg zeker .. 
voor me staat juf Anne .. met jawel .. 
haar pantoffels .. en wat voor een exemplaren
 "Mijn knietjes hebben het zwaar te verduren met mijn hakken" mompelt ze. 
Ik gier het uit en ik hoop dat er toch niet onverwachts inspectie komt aankloppen .. :-) 

5 opmerkingen:

  1. prachtige klaprozen!
    alle kleuters zien er héél enthousiast uit!
    dikke duim!
    waar haalde je al die isomo??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ons Josefien vroeg verwonderd....wat staan die schoenen daarbij tedoen???
    ik doe het verhaal...
    haar reacite '' zijn wel mooie schoenen zulle'
    soms moet je om mooi te zijn wat pijn verdragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juf Tania : 1. de inspectie zal zeer verheugd zijn dat ik MET krakende knietjes EN kunstheupen nog zo dartel en vitaal ben en hard werk met mijn kleutertjes..
    2.zelfs je beste vriendin vindt mijn schoentjes mooi....dank U Juf Hilde...
    3. Morgen doe ik nieuwe exemplaren aan en breng mijn andere 'sletsen' mee... wacht maar af ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die collega'tjes he , wortelen over een paar sletsen , ai ai ai !!!
    By the way , mooie klaprozen .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juf Muriel .. die sletsen (zoals jij die noemt) zijn echt wel van staatsbelang ..
    binnenkort verschijnt juf Anne nog in pyama .. let op mijn woorden .. onder het mom van 'zit makkelijk' weet je wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen