zondag 23 november 2014

26 november 2014



Als ik op school kom, is het nog pikdonker .. ik baan me een weg over de speelplaats,
door de speelzaal op weg naar mijn klas. 
Ik hoor gekraak .. oeps, er liggen koekjes van Strooipiet André .. 
wist ik niet, dus kan ik meteen beginnen vegen. 
Als ik mijn klas wil binnenlopen, gaat het meteen mis .. ik smak tegen de deur aan. 
Blijkbaar heb ik gisteren mijn klas afgesloten .. een mens kan al eens iets vergeten, nietwaar ! 
Maar het ergste van het verhaal is : mijn klas is niet gepoetst én dinsdag is poetsdag mét water ! 
Handen uit de mouwen en aan de slag !! 
 Even later komt juf Anne aankloppen. "Ik kom je gezelschap houden"
zegt ze. 
Dat feestje kan niet doorgaan : "Geen tijd, ik moet poetsen ! Sorry collega !"
 Juf Anne kijkt sip. Meteen neemt ze plaats op een stoel in de deuropening
en geeft tot vervelens toe instructies ..
Even later kan juf Anne alweer lachen .. ze heeft gezelschap gekregen van juf Joke ..
en de dames kunnen nu met twee instructies geven. 
Gelukkig moedigt Fee me aan : "Ruikt lekker fris, juf Tania"
Om 8.45 uur ben ik pas klaar en mijn klasje blinkt als nooit tevoren !
Mijn troepen verzamelen rond de open haard en luisteren naar de brief van Piet ! 

Brief van Piet : 

Alweer zat het grondig fout met mijn verhaal .. 
het lukt me echt niet om een knap verhaal te bedenken .. om depri van te worden !
Gelukkig liep Rijmpiet langs en hij leerde me rijmen .. 
best leuk !! 
We hadden veel plezier .. tierelierelier ..
en toen bedacht ik volgend rijmpje :  
Alle zwarte Pieten : opgelet ! 
Alle zwarte Pieten : uit jullie bed ! 
Vandaag is het jullie grote dag
dan zien we wie met de Sint mee mag.

Wie geraakt op het hoge dak ?
Wie draagt er deze zware zak ? 
Wie kan er door de schoorsteen kruipen ? 
Wie kan er stil door de huizen sluipen ?
.. 

Ik hoop dat jullie deze keer erg tevreden zijn met mijn schrijfsels..
Groetjes, 
Schrijfpiet Xxx


Bovendien vinden we nog een vieze schoen .. Dean ruikt eens ! 
 Mauro weet het .. "Dit is een vieze schoen van Piet !" 
En dit vindt Mauro er werkelijk van : "Die schoen stinkt !" 

En toen gingen de kleuters rijmen in de klas !! 


Rijmen en dichten .. en een koekje smikkelen .. lekker !!! 


 Het is mijn dagje niet .. 
eentje plast in de blokkenhoek, net nu mijn vloer zo blinkt als een spiegel en 
zo kan ik meteen blokken gaan afwassen ook ..
 In de badkamer tref ik de peuters .. in pyama .. 
Juf Muriel neemt 'een snipperdag' met haar kleintjes. 
Gezellig samen in pyama en genieten van een gezond ontbijt ! 

Ik heb mijn kleuters aan het werk gezet .. schilderen is de opdracht ! 
 En dit zijn mijn voorbeelden ..

Er is nog heel wat werk aan de winkel, want de werken vallen wat tegen qua vormgeving 
 Alsof de duivel ermee gemoeid is, stoot Giorgio zijn verfpot om .. de verf spat uiteen op mijn pas gepoetste vloer .. dus kan ik opnieuw opruimen !! 
 Viyana's werk is een pareltje .. alhoewel Zwarte Piet er een nieuw kleurtje op na houdt. 
Prachtig Viyana .. je hebt talent ! 

GOED  NIEUWS  .. 

O, wat ben ik blij .. 
Mijn truitje komt eraan ! Juf Anne kan er meteen aan beginnen want ik heb wat ze zo graag wou ..
Als ik dit voor haar kocht, zou ze voor mij een truitje breien met een rendier-motief ! 
Ik ben benieuwd !! 
PS  - bericht voor juf Anne : 
Zet deze namiddag je breiwerk op want mijn truitje moet over een maand klaar zijn .. met kerst dus ! 
En een 'wolleke' draag ik het liefst .. lekker warm !


1 opmerking:

  1. Lieve collega... herken ik daar mijn schildersezel die ik zo mooi in het blauw schilderde...
    Enne.. van dat 'wolleke'..
    Het zal een monokinitje worden.. heb weinig tijd.. !
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen