maandag 20 oktober 2014

20 oktober 2014



Een maandag vol obstakels .. 

Bij aankomst op school zie ik 
Carine buschauffeur onder de motorkap van de schoolbus zitten.
"De bus heeft panne" roept ze "Ik kan onmogelijk de kinderen ophalen."
"De depannage is reeds verwittigd" geeft ze me nog mee.
Carine busbegeleidster verwittigt telefonisch alle ouders. 
Wat een klus ! 
8.15 uur - terwijl ik mijn klas veeg rinkelt mijn gsm.
Dit belooft niet veel goeds .. weet ik uit ervaring. 
Het is juf Kobie .. "Juf Annelies is ziek en is hoogstwaarschijnlijk de hele week out" 
Geen turnen dus voor de kleuters deze week 
Juf Anne- die vrij heeft op maandagochtend- vlamt na mijn telefoontje naar school.
Op maandag en dinsdag staat juf Inge voor de klas .. maar wat met woensdag en donderdag ?
Al snel is er een oplossing bedacht : Juf Kelly neemt dan maar K1
en op vrijdag neemt juf Muriel K1 erbij.
Wat een organisatie .. problemen opgelost .. oef ! 

Stipt om 8.30 uur open ik de schoolpoort en doordat de bus vandaag niet kan uitrijden,
 kan ik ook de ouders van de buskinderen deze morgen eens begroeten.
Wat een gezellige drukte ! 

De dag verloopt verder vrij rustig tot een volgend obstakel zich aandient : 
Onze speelplaats ligt vol herfstblaadjes.
Na de refter plaats ik samen met de kleuters een bladerenmand.
 Juf harkt de blaadjes bij elkaar en de kleuters vullen de bladerenmand 
met héél véél enthousiasme. 
In een mum van tijd is de mand gevuld ..


Iedereen steekt een handje toe.
Caithlyn A. brengt me de bevoorrading en verrast me met een lekkere cuberdon..
dat smaakt fantastisch lekker !
Zo leuk kan de herfst dus zijn.  

In de namiddag werken we verder aan onze knutselopdracht ..
tot ik weer eens mijn leesbril kwijt ben - ik zoek me te pletter..
  Zoals je kan zien .. Dean speelt 'juf' tot groot plezier van de andere kleuters.

Na school heb ik nog één opdracht te gaan : rij lopen .. 
Nick (L1) vertelt me enthousiast dat hij bijna kan lezen.
"Ik lees mol - beer - Tom" vertelt hij enthousiast. 
"Kijk, dat hoor ik nu graag" zeg ik aan Nick. 
Meester Ken kijkt bedenkelijk .. "Tom ?" vraagt hij 
"Tuurlijk, wat had je anders gedacht !" :-) 

Daria (L2) wil ook nog een woordje met me praten.
"Juf Tania, maak jij nog altijd grapjes in je klas ?" vraagt ze. 

"Lachen is gezond .. natuurlijk" zeg ik.

En Fee (L1) heeft nood aan een knuffel van haar vroegere kleuterjuf ..
zo zie je maar .. voor altijd blijven ze onze kleintjes !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten