dinsdag 14 oktober 2014

14 oktober 2014


Geloof me .. leerkrachten hebben nooit pauze ! 
Altijd zijn we in de weer !!
 Toezicht lopen, lesvoorbereidingen maken, blog aanvullen, 
kindvolgsysteem invullen, overleg met zorgco en clb, 
administratie opvolgen, 
knutselwerkjes afwerken, voorbereiden feestthema's,
opruimen, poetsen, afstoffen, tuin onderhouden,
personeelsvergadering, teamvergadering, werkvergadering, OGOE-vergadering ..
Deze morgen - in alle vroegte - gooi ik me op de vestiaire.
Mijn planten verzorgen, kaders afstoffen en de kast een poetsbeurt geven. 
Ik ben zo druk in de weer dat ik -ocharme- mijn telefoon niet gehoord heb.
Even later verschijnt juf Anne .. haar haren verward  en haar ogen staan duister ..
Ik voel de bui hangen ! 
Wat volgt is een epistel : 
"Sta ik met panne .. pff niemand die me helpt .. ze nemen zelfs hun gsm niet op. 
Een mens in nood moet geholpen worden !" sakkert ze nog.
Ai ai ai .. "Niet gehoord" probeer ik nog. 
Een wel heel duistere blik legt me het zwijgen op.
Misschien eens investeren in een goede batterij, juf Anne ?!! 
Of het leeslampje uitdoen, kan ook wonderen verrichten (hihihi)  

De herfst is de voorbije dagen zeer actief geweest
 en hopen blaadjes liggen op de grond.

Tijdens de speeltijd diep ik mijn bladerhark op en ga aan de slag.
Enkele kleuters volgen me met emmers en vullen die met kleurrijke blaadjes. 
De blaadjes belanden in de groencontainer, 
maar in een mum van tijd zit die vol.
Juf Vera doet "een noodoproep" en vraagt de werkmannen 
de kruiwagen naar de kleuterafdeling te brengen.

Wegens té druk, is de kruiwagen niet tot bij ons geraakt ..
misschien morgen !!

  Ook in de klas wordt er volop gewerkt aan allerlei opdrachten : 
zo knutselden we een 'herfst-schatten-doos', 
maakten we ons eigen bos,
gingen we creatief aan de slag met herfstkleuren,
kregen we heel wat denk/doe-opdrachten te verwerken, 
speelden we heel leuke gezelschapsspelen,
maakten we een herfstpuzzel .. 
Liedjes worden uit volle borst gezongen en 
versjes worden voorgedragen en 
natuurlijk worden de meest prachtige en spannende  herfstverhalen verteld.

 En ja, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, neem ik nog enkele foto's voor op de blog.






1 opmerking:

  1. Juf Tania ..
    1. Ik kom NOOIT .. NOOIT met verwarde haren naar school... heb goede kapper..!
    2. Ik kijk NOOIT duister, hooguit een tikkeltje kritisch.. (is ook nodig bij U)
    3. Heb de BESTE garagist ooit.. ALTIJD bereikbaar.. !! (zelfs als ik ga shoppen in Knokke of Maldegem) tot tegenstelling tot sommige collega's die hun gsm niet opnemen.. of niet horen... van ouderdom !
    4. Ligt aan de batterij van mijn auto.. is zeer gevoelig zoals ik...
    5.' Herfstschattendoos' is MIJN WOORDJE !!!!
    hahahah
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen