donderdag 2 oktober 2014

2 oktober 2014


Sponsorloop in de Tandem  
Vandaag gaan we de sportieve tour op en we hebben er onnoemelijk veel zin in !
Iedereen heeft zijn sportiefste outfit aangetrokken .. ook de kleuterjuffen.
Yenthl, Ranim en Thalita
 de immer vrolijke Kiara, Milano en Dylano
 Milan .. (bezint alvorens hij begint) .. Xander en Giorgio
 Dean en zijn meisjes Viyana en Leonie
 Tarik en Mauro sluiten een pact of gaan ze vandaag de uitdaging aan ?? !! 
Na een sportieve woensdagnamiddag is ook juf Tania er helemaal klaar voor ..
al moest ik in de schoenenkast eventjes op zoek naar mijn sportschoenen
 Odil, de sportiefste krokodil van het land is er helemaal klaar voor 
en mag mee achterop de rug van Leonie
Dat vindt hij formidastisch !! 
Op naar het sportveld .. 
 Het is er al héél erg druk  .. eerst eventjes kijken hoe zo'n wedstrijd verloopt ..
 .. lijkt ons helemaal niet zo moeilijk .. we lachen gewoon de concurrentie weg .. een makkie !
 Carine buschauffeur komt haar bengels aanmoedigen en sponsort elk kleuterklasje .. dank je !!
 We verzamelen op het middenplein .. en warmen onze spieren ..
 Klaar ! Start ! 
Daar gaan we .. juf Muriel op kop en juf Tania is "de rode lantaarn" van het kleuterteam of 
beter .. "de bezemwagen" één voor één raap ik de achterblijvertjes op. 
Al vlug heb ik handen tekort om de ukjes over de streep te brengen. 
Gelukkig heeft de papa van Nikolai dit opgemerkt en dus loopt hij eventjes met ons mee,
 evenals de mama van Milan. 
 Len (K1) kan het helemaal alleen .. waw !
 Linne (K1) laat zich begeleiden door enkele flinke meisjes van het lager
 Vicje (K1)vzet het op een lopen maar even later krijgt hij een duwtje in de rug van de juf !

 Sam (K1) houdt meer van snelwandelen 
maar Joshua weet hem te motiveren .. flink zo Sam !
 Dit zijn "de die-hards" van de Tandem en lopen zelfstandig hun rondjes
 Het hoeft niet gezegd maar de jongste lopertjes kunnen op veel hulp rekenen
 Quinten (K1) geniet van het enthousiasme van zijn supportersclub.
Als hij hen opmerkt, geeft hij hen een glimlach van oor tot oor !
Millie (K3) loopt samen met haar zusje en ze hebben Emiel Krokodil op sleeptouw genomen.
 Donart (K3) vergeet in zijn enthousiasme de controlepost .. 
Juf Samira staat erbij en kijkt ernaar ..
"Die krijgt me lekker niet te pakken" hijgt Donart.
 Fran (K1) giert het uit van de pret .. zij loopt in een grote boog omheen de controlepost ..
"Ze willen me daar pakken" lacht ze na.
 Ook de papa van Nikolai bereikt met twee kleutertjes de controlepost .. 
nog een paar meter en jullie zijn er .. volhouden !!

 Juf Anne vangt de vermoeide atleten op  .. 
één voor één plukt zij ze van de looppiste.
Uitgeteld, puffend en hijgend .. 
gelukkig hebben we nog een druivensuiker en een appel om op krachten te komen.
Als laatste strompel ik over de meet .. niemand van de kleuters hoefde zo de laatste te zijn ! 
Ik kan maar één ding bedenken : 
"Ik ben op .. doodop" 
of wat dacht je van volgende spreuken ..
  "ik ben helemaal choco"
"Mijn pijp is uit"
"Ik ben bekaf"
"Mijn kaars is uit"
"Ik kan geen pap meer zeggen" 
met andere woorden .. ik ben toe aan wat rust ..
en dat krijgen we morgen op de facultatieve dag ! 

Geniet ervan en tot maandag !!  

Aan alle supporters die een steunkaart kochten .. dank je wel ! 
Aan alle aanwezige (groot)ouders .. jullie vormden een toffe supportersclub ! 
Aan alle kleuters .. dank je wel voor jullie sportieve inzet ! 
Aan de collega's .. dank je om samen onze conditie op peil te brengen ! 
Wie weet tot een volgend sportief evenement !!

Na school wacht ons nog een teamvergadering.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten