dinsdag 21 oktober 2014

21 oktober 2014

Voorbije nacht kwam heksje Cadabra langs in onze klas - 
zij zorgde voor een gezellige Halloween-sfeer 
en liet alle sfeerlichtjes branden.
Best gezellig ! 

Alleen jammer dat ze de koffiepads van juf onder handen genomen heeft - 
er is werkelijk geen huis te houden met mijn collega - 
voortdurend loopt ze de klas in en uit en plaagt waar ze kan .. verschrikkelijk ! 
Ook het grootouderfeest staat op punt - iedereen kent zijn taak - 
juf Anne is wel heel erg enthousiast over haar (opgelegde) taak. 
Een hele dag zingt ze uit volle borst en juf Inge is haar backing vocal ..
geen wonder dat een mens hoofdpijn krijgt. 
Ik had haar misschien beter een andere opdracht gegeven. 
Grootouders, jullie zijn gewaarschuwd, breng oordopjes mee op 18 november !! 
 Bij sfeerlicht vertelt juf een verhaal : "Mijn buurvrouw is een heks"
Een prachtig verhaal over een vreemd vrouwtje met een zwarte hoed .. 
Mauro weet het zeker : "Da's juf Anne" roept hij. 
Bij nader inzicht .. zou wel eens kunnen, ze heeft immers een zwart regenhoedje :-) 
Na het verhaal diept juf de scharen op. De kleuters knippen een cirkel - dit wordt de maan
en met kleurpotloden kleuren we een heks in .. mooi ! 
Intussen is het al weer speeltijd .. geen weer om buiten te spelen ??? 
Dan heb je het mis !!!
 Flink ingeduffeld, met de paraplu in de hand en de aller-schattigste regenlaarzen aan 
maken we deze morgen een herfstwandeling.

Ook dit is herfst .. een regenvlaag .. een rukwind .. massa's vallende bladeren .. 

Pas in de namiddag arriveert de echte uitloper van storm Gonzalo
en dat hebben we gevoeld, gezien en gehoord ..
Tijdens het spel in de klas vliegen de vuilnisbaken voorbij het raam 
en de wind rukt het dak van het speelhuisje, de blaadjes tollen in een wervelwind over de speelplaats
en de wind doet het schoolgebouw kraken ..
Mijn kleuters worden er helemaal stil van ! 
Geen buitenspel deze namiddag ! 

Maar we houden het knus en kijken eventjes naar een film : 
Sneeuwwitje en de zeven dwergen !
Een klassieker van formaat !
De dag is voorbij, we maken ons klaar om naar huis te gaan ..
tot één kleutertje van me ziek wordt. 
De klas op stelten .. de chaos is niet te overzien .. 
wat helpt is een emmer water met een flinke scheut dettol én schuren maar ..
hopelijk kunnen we het 'plaagje' indijken. 
Door dit laatste wapenfeit ben ik vergeten de koekendoosjes mee te geven
maar dat maak ik morgen dan weer goed. 
Welterusten !! 

3 opmerkingen:

  1. Mijn huisgenootjes krijgen koude rillingen en tranen in d eogen als Juf Inge en ik zingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen heksenhoed... dat heb jij die schatjes wijsgemaakt.. !
    Het is mijn 'high class' Liu Jo regenhoedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onderwerp : mijn huisgenoten krijgen koude rillingen en tranen in de ogen ..

    Reactie : kan ik best begrijpen, je trommelvliezen springen er gewoon van en al de zwerfkatten gaan lopen met zoveel gejank ..

    BeantwoordenVerwijderen