woensdag 1 oktober 2014

1 oktober 2014


 Opdracht : kleur de hond in met vlekjes !
 Een leuke opdracht en intussen oefenen we op het beheersen van de fijne motoriek
Een ander groepje werkt aan een denk/doe-opdracht : 
Welk dier woont waar ??
 Dylano werkt aandachtig .. een spin hoort in het spinnenweb, een slak in een slakkenhuis, een vis is blij met zijn aquarium, een hond houdt van zijn hondenhok enz
 Intussen probeert Kiara orde te brengen op de boerderij : 
de koeien horen samen in de weide, de varkens gaan gezellig samen op stal samen met de biggetjes enz
Bij het opruimen is er echter iets mis gelopen - de olifant zit bij de boerderijdieren. 
Kiara heeft de olifant een zwieper en roept : "Naar huis jij !!"


In GO het schaperke staat er een notelaar en een kastanjeboom.
Juf Ilse zorgde voor een verzameling lekkers voor mijn klasje. 
Alles ligt nog wat te drogen op een bord.
Daar is Xander - hij bekijkt de herfstoogst aandachtig : 
"Teacher, it looks like a coconut !" vertelt hij. 
Viyana is heel benieuwd wat Xander nu weer te vertellen heeft. 
Dus vertaal ik zijn zinnetje. 
"A coconut ken ik niet"  laat Viyana weten " maar onze juf is geen teacher !" en weg is ze ..
Ook Giorgio heeft een andere moedertaal dan het Nederlands. 

Zijn mama leerde hem een liedje dat hij graag voor ons zingt. 

Ook nu vraagt Viyana me wat hij gezongen heeft maar ik moet deze keer het antwoord schuldig blijven .. 
Russisch behoort niet tot mijn algemene kennis .. 
enkele woorden lukken nog net wel !  

Onheilspellend nieuws : 
"Ik oefen volop voor de veldloop van morgen"
Anne 
 Knap plaatje, niet ?? Speciaal gezocht voor jou juf Anne. 
Juf Muriel doet het rustig aan deze namiddag .. "oefenen is nergens goed voor" mompelt ze. 
Juf Annelies had een klasvrije voormiddag. 
Zij zal morgen -fris als een hoentje- verschijnen aan de start. 
Wat juf Kelly uitspookt is me een raadsel. Het blijft opvallend stil uit die hoek. 
Misschien zit ze in de fitness !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten