woensdag 7 juni 2017

7 juni 2017


Het is oorlog .. 
Neen, niet omdat mijn collega sinds jaar en dag -juf Anne dus-
me een 'neute' noemt.
(Geef toe, de temperaturen zijn toch frisjes, niet ?! )
 Maar het is oorlog omdat 
'iets' of 'iemand' het gewaagd heeft 
mijn lekkere, sappige jeneverbessen te stelen. 
Daar gaat mijn oogst en we keken zo uit naar dit lekkere,
zomerse tussendoortje. 
Ze zijn gaan vliegen .. geen besje blijft er nog voor ons over. 
Grrrrrrrrrrrr..
 Mijn humeur daalt onder het vriespunt !

Gelukkig komt juf Kobie deze morgen eens langs in ons kleuterklasje. 
Meteen wordt mijn humeur een pak beter. 
Helaas niet voor lang .. 
want mijn kleuters vertellen ongedwongen al mijn 'capriolen'
aan mijn vroegere directie. 😈
Juf Tania is een gekke juf, weet Nathan. 
Ja, vervolgt Alessio, ze vraagt Nathan de deur aan te trekken ! 
Mijn kleuters gieren het uit ! 
Ik beken kleur ..
 Ik wou alleen maar dat Nathan een schort aandeed 
en meteen de deur zou sluiten en in mijn haast riep ik dus :
Nathan, trek de deur aan !
En alsof dit alles nog niet genoeg is, 
gaan mijn kleuters ongemeen verder ..
Gisteren zei onze juf : 
Stop je map in de kapstok !!! 
Ze vinden het best gezellig om alles aan juf Kobie te vertellen 😏 

Ik breng mijn kleuters op andere gedachten en zet ze meteen aan het werk !
Maar vandaag hebben ze echt wel 'duivelse' streken, dat kleine volkje van me. 
Tijdens het werk wordt er flink gezongen ..
"Kind van de duivel !" .. van Je Broer .. 
Zo'n liedje dat een ganse dag blijft hangen, weet je wel.
Ik ga mijn beklag doen  bij de K3-tjes 
maar zodra die 'duiveltjes' horen waarover ik het heb,
beginnen ook zij onbedaarlijk luidop te zingen.
😈😈😈
Vic (K3) komt me een gans verhaal doen over de artiest 'Je Broer'
Ik bevestig zijn verhaal en vertel 
dat ik de artiest live aan het werk zag
 tijdens het afscheid van Tom Boonen in Mol.
Maar hoe zou het met zijn zus zijn ?? vraag ik lachend.
Zie ik daar enige verwarring, Vic ?? 
Daar weet ik ook niks van .. is Vic zijn hemels antwoord. 
Morgen maak ik een video-opname, dan kan jullie ouders het allemaal zelf eens beoordelen. 

De voorraad melk is op. 
Juf Joke stelt vriendelijk voor een nieuwe voorraad te halen op het secretariaat
en daarvoor leent ze maar wat graag mijn trolley.
Als alle kleuters buiten zijn, ga ik terug naar mijn klas.
En daar ligt juf Joke, onder mijn bureau .. en ze wrijft op haar hoofd.
Wat doe je daar toch ? vraag ik haar.
Heb iets van je bureau gegooid en ik wou dit oprapen en toen stootte ik mijn hoofd. 
Ik kijk haar ongelovig aan .. wat ga ik nog beleven ?!?
   

Na de speeltijd zetten twee peutertjes van de crèche
hun eerste 'schoolstapjes' in de kleuterafdeling.
Eentje ervan herken ik meteen .. Emiel, broertje van Leonie (L1)
Het meisje ken ik niet, dus vraag ik haar naam.
Ja ja ja ja !! 
Juf Muriel snelt me te hulp. 
Ben jij dan Léon ? vraagt ze het kleine meisje. 
Neen neen neen neen !! 
Hoezo collega, loopt er hier nog een peutertje rond ? vraag ik dan weer.
(Jawel, nu is het mijn beurt om verward te zijn.)
Ja daar ! en juf Muriel wijst me Emiel aan - broer van Leonie.
Nu dacht juf Muriel werkelijk dat het kleine broertje van Leonie, Léon heet. 
Amai wat een aaneenschakeling van misverstanden. 
Ik vermoed dat juf Muriel lijdt aan jong-dementie
en dat zeg ik haar meteen.
Hoezo ??? vraagt ze. 
Ze is alweer vergeten waarover het gaat. 
😉

Andy Junior (K3) verwent me vandaag met liefst 2 mooie tekeningen
en erbovenop krijg ik nog een extra compliment, leuk om te horen.  
 Len (K3) komt me zijn miniatuur-rennertjes tonen ..
Mooi hé, juf Tania ! stelt hij fier.
Ik ben er helemaal weg van ..
En Fran (K3) brengt verslag uit over haar weekendje Frankrijk.
Ik heb er spaghetti gegeten ! voegt ze er nog aan toe.
Was jij dan in Italië ipv in  Frankrijk ? plaag ik Fran. 
Oei, was ik daar ? is haar onthutste antwoord. 
Sorry Fran, ik plaag zo graag.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten