dinsdag 20 juni 2017

20 juni 2017


Belgiรซ kreunt onder de zon !
Wat is het warm, zeg maar heet ! 

Mijn ochtendlijke fietstocht naar Eeklo leidt me langs velden en weiden.
De koeien staan kauwend voor zich uit te staren.
De boer maait het hooi. 
En ik trap naar school.
Ik voel me 'the queen of the cobblestones' 
Al ooit eens met de fiets in de Eikelstraat gereden ? 
Roubaix verbleekt erbij ๐Ÿ˜‰
Moet je echt eens doen !
Ik daver net niet van mijn fiets !

Na maandag sta ik ook op dinsdag aan de schoolpoort.
Sommige ouders komen aandraven met een leuk voorstel !
Om verkoeling te geven aan onze ukken
willen de ouders onze kleuters verwennen met heerlijk koel ijs. 
Een mooi en hartverwarmend initiatief ! 
(alhoewel het echt niet warmer meer moet worden ๐Ÿ˜‰)

De overgangsgesprekken zijn van start gegaan. 
Vandaag staat het overgangsgesprek P - K1 op de agenda.
Juf Stephanie zou vervangen ! Ik schrijf 'zou' .. want juf Stephanie is er niet ..
Door de hitte is ze helemaal van slag en is ze dan ook haar afspraak vergeten.
Waarschijnlijk vertoeft ze nog aan haar zwembad ! ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡

Juf Ilse neemt er een klasje bij en de K1-tjes van juf Joke sluiten aan bij K2.
We starten de dag met een 'berekoud' verhaal,
zo eentje waar er veel sneeuw valt. 
Alessio vraagt zich luidop af waarom ik steeds verhalen kies waarin sneeuw de hoofdrol eist ..
Misschien omdat het warm is ? ! ๐Ÿ˜ˆ
Nadien gaan we buiten spelen, nu er nog voldoende schaduw is. 
We blazen bellen en kijken hoe ze er vandoor gaan, de wijde wereld in. 

Juf Stephanie is intussen gearriveerd. 
Mijn K2 heeft een lesje LO tegoed
terwijl ik op overgangsgesprek ga met juf Ilse. 
Vandaag wordt het fiat gegeven of de K2-tjes al dan niet de stap zetten naar K3. 

's Middags neem ik de fiets en ga op verkenning in Eeklo. 
Op mijn weg vind ik nog enkele VitaMini's.
Ze zijn nu met 6 vrienden in totaal. 
Gelukkig spaart ook juf Vera mee en 
dankzij Nathan en Xander kregen we er gisteren nog een extra vriendje bij. 
Ik fiets langsheen de opnamestudio's van FC-de Kampioenen.
Als je tijdens de opnames een fietsende juf ziet .. ik ben het .. 

Ook Paris XL kan op mijn belangstelling rekenen ..
een frisse parfum om me de rest van de dag koel te houden, 
staat immers op mijn verlanglijst ! 

En dan fiets ik terug naar school onder een stralende zon. 
Ik geniet van de rust op school en eet mijn slaatje op onder de grote parasol. 
Als dit geen zomers gevoel is ! 
Dit is genieten ! 
Mij hoor je niet klagen ! 

Opnieuw houden we de kleuters na het middagmaal binnen. 
Nu het mooi weer is, kunnen de kleuters ook niet naar buiten. 
Zou niet verantwoord zijn om op het heetst van de dag
de kinderen bloot te stellen aan de nietsontziende zon. 
Juf Joke haar keuze .. The movie ; Madagascar! 
En opnieuw genieten enkele kleuters van een schoonheidsslaapje. 

Na de rust even verfrissen met ijskoud water ! 
(De klastemperatuur bedraagt inmiddels 34 graden)
Dat doet deugd ! 
We kunnen er weer tegenaan !








En dan is het ijsjestijd .. 
Mama Eline brengt een lading ijsjes voor alle kleuters .. dank je ! 
Een fijn gebaar !












In de namiddag is het bakken en braden in de klas.
Eventjes zoeken we de koelte van de tuin op onder een immense grote boom. 

Ken je deze nog ? Oma's plantenspuit ? 
 Als kind was ik er helemaal weg van !
Wie in mijn buurt kwam, kreeg de volle lading (ik ben altijd al sympathiek geweest !)
Zoveel jaren later heb ik nog steeds die streken van toen ..
Ik 'benevel' de kleuters .. verfrissend op warme dagen !
De kleuters zijn er dol op .. 







In de schaduw van de berkenboom .. het is er lekker koel !

En dan is er bezoek ! 
Juf Kelly en kleine Ferre genieten samen van deze mooie dagen.
En Ferre kan op heel wat belangstelling rekenen ..
Is het geen schatje ?? 


Na school hebben de juffen nood aan wat verkoeling 
dus nemen we even pauze in onze berging.
We zijn verhit ! 
En vanuit onze luie stoel lijken we alsmaar meer op Statler en Waldorf ! ๐Ÿ˜Š
Vandaag nemen we afscheid van Julie ! 
En bij dit afscheid wordt de juf verwend met cadeautjes .. dank je wel ! 
Fijne vakantie en tot 1 september !
Julie kent me door en door en geeft me als afscheid nog een klaproos.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten