woensdag 21 juni 2017

21 juni 2017

Het lijkt wel of de juf is met vakantie !
Een uitspraak die ik deze week al meermaals gehoord heb. 
Luchtige jurkjes zijn een 'must' bij dit fantastische zomerweer.
Ik moet op de één of andere manier ook mijn warmte kwijt geraken 
en dat is niet zo eenvoudig in de kleuterafdeling. 

Deze morgen duidt de thermometer in de klas 32 graden aan.
Eenmaal de ramen en deuren open gegooid zijn, 
koelt het af. 
Een fris briesje waait door de kleuterafdeling ! 

Ook ons 'hitteplan' is ingesteld de voorbije dagen : 
voldoende drinken, drankjes koelen, zonnecrème smeren,
geen zware fysieke inspanningen leveren,
op het heetst van de dag blijven we binnen en mijden we de zon
- enkel in de voormiddag vind je ons een half uurtje buiten in de schaduw ! -
én we koelen onze kleuters regelmatig af met water.
Het hoofd koel houden, heet zoiets 😉😈

Vandaag is het rustig in onze klas.
De warmte eist de eerste slachtoffers onder het kleutervolkje !
Té korte en té warme nachten,
anderen zijn reeds vertrokken op reis,
nog anderen kiezen voor een snipperdag en 
zijn te vinden in Plopsaland,
en de achterblijvers op school werken nog rustig enkele opdrachten af. 








 
Bovendien is een kinderziekte de kleuterafdeling binnen geslopen : de waterpokken !
Je kent ze wel, die vervelende en jeukerige stippen op de huid van de kleuters. 
Ze duiken dezer dagen massaal op ! 

En toch .. het is genieten van deze mooie, zonnige zomerdagen ! 
Deze namiddag zoek ik verkoeling voor het scherm en 
volg ik de wedstrijd Halle-Ingooigem. 
Tom Boonen is co-commentator 😉
Nu zijn carrière ten einde is, 
kies ik volop voor de sympathieke Gentenaars
Iljo Keisse en Edward Theuns ..
en jawel, zij sprinten .. helaas voor plaats twee en drie ! 
(Juf Vera, morgen evaluatie ??)  
Als ik het podium zie, weet ik meteen 
waarom de Belgen niet op het hoogste schavotje staan.
Heb je die 'Napoleon'hoed gezien die de winnaar opgezet kreeg ?
Ik zou ook sprinten voor plek twee of drie 😊
Aan allen een fijne woensdag !  

Oproep aan de ouders !
Smeer je kleuter elke morgen in met een flinke laag zonnecrème.
Het bespaart ons, juffen een smeerbeurt ! 

Vergeet de zonnecrème niet in de schooltas van je kleuter te stoppen
voor een herhaal-smeerbeurt !  

En dan was er nog .. kapitein Winokio !
Kapitein Winokio, mijn kleuters zijn er weg van (en ik stiekem ook !) 
Bij elke smeerbeurt speelt het 'zonnelied'
en dus smeren we maar een flinke laag zonnecrème, zo hoort het !  
Vandaag stel ik het filmpje op You Tube aan mijn kleuters voor..
Leuk !!! 
Maar dat kapitein Winokio ook een ferme sloeber is,
weten we nu ook ! 
Wist je dat kapitein Winokio een oud Gents volksliedje zingt ?
Een liedje over een vogeltje met een constipatieprobleem !! 
(heb ik weer eens mooi geformuleerd !!  Hahaha) 
Vraag maar aan jullie kleuters - zij kunnen het zingen !! 
😁😁😁😁😁😁


Geen opmerkingen:

Een reactie posten