zondag 25 juni 2017

28 juni 2017

  Doorschuifdag in de Tandem .. 
alle klassen schuiven door !


Mijn toekomstige K2-tjes
Neefjes Tobias en Bryan
Djalinca en Latoya
Korneel en Amir
Robbe en Josefien
Vladimir en Cas
Atakan en Sara
Lauren en Amber
Eduardo en Nicola
Luiz en Linde
Sabri

Mona herstelt thuis van de waterpokken evenals Lou en Hailey.
Emiel heeft reeds zonnigere oorden opgezocht.
Maar die bengeltjes zie ik dan wel terug op 1 september ! 

Omdat het weer niet meezit vandaag, trekken we naar de sporthal van het KA
Alle schoenen uit .. 
.. en bewegen maar .. 
een bewegingsomloop vormt een grote uitdaging voor de jongste kleuters.

Het is immens druk aan de klimrekken !
Het zesde leerjaar biedt een helpende hand aan de kleuters.




Na een voormiddag fijn spelen, trekken we terug naar de klas. 

Kinderpraat .. 

Mijn huidige K2-tjes hebben over bijna alles een ongezouten mening. 
Tijdens mijn vrij uur -terwijl de kleuters kleuterturnen hebben- trek ik naar de schoenenwinkel. 
Ik beken, .. ik heb ook een schoenenverslaving
en nu het koppelverkoop is, moet en zal ik 2 paar sandalen kopen. 

Dus trek ik na mijn aankopen terug naar de klas 
met 2 paar nieuwe sandalen en 
een lege portemonnee !

Geen cent blijft er over en dat laat ik mijn kleuters zien. 
Ik doe er zelfs een schepje bovenop en zeg : 
Oei, nu kan ik zelfs geen brood meer kopen. 
Thibault heeft met me te doen : Je mag bij mij een boterham komen eten ! 
Alleen een boterham ?? plaag ik hem.
Ok, ik zal je een eitje bakken, belooft Thibault.
  

Maar Thibault is niet de enige ..
Zoë belooft me een bord spaghetti,
Anna zal macaroni voor me koken,
Fien bakt wafels en Alessio heeft het over heel véél pannenkoeken. 
Matthias wil frieten met'briefstuk' voor me klaarmaken
en bij Cynthia mag ik eten wat ik lekker vind. 
Yusur nodigt me niet alleen voor een maaltijd uit,
ik mag er ook logeren. 
Van goede zielen gesproken .. dank je wel, jullie zijn schatten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten