maandag 12 juni 2017

12 juni 2017


Hopelijk hadden alle papa's een fijne vaderdag .. 

Deze morgen is 'vaderdag' het gespreksonderwerp van de dag. 
De meeste papa's waren blij met de auto-was-set. 
Sommige papa's hebben meteen hun kroost aan het werk gezet (??) 
Andere papa's wachten nog even af ..
Eentje wist me zelf te vertellen dat ze geen auto hebben, 
maar ook fietsen kunnen al eens een poetsbeurt gebruiken, niet ?! 

En dan het spannendste moment .. 
hoe zat het nu met het versje ?
Is het mijn kleuters gelukt het versje voor te dragen zonder hulp van de juf ? 
En ook nu blijkt dit bij de meeste kleuters geen probleem te zijn. 
Flink zo !

 De verzamelactie VitaMini's bolt goed. 
We hebben al een hele reeks spaarpunten verzameld .. 
 en ook Zoë brengt vandaag enkele spaarpunten mee naar de klas. 
Dank je wel ! 
 Fien heeft dan weer een cadeautje voor me ..
een gloednieuwe roze vliegenmepper. 
Kan je gebruiken, hé juf ? 
Aan de vliegenmepper hangt nog een leuke boodschap :
Geef er nog maar eens een lap op !
(op de vliegen hoop ik  ??? 😉)
Ik kan weer achter de vliegen aanhollen, zoveel is zeker ! 
 Zoë is jarig en dat vieren we met een wafelenbak ! 
Zoë's ouders hebben een druk weekend gehad te zien aan de stapel wafels.

 En bij de wafels hoort suiker - witte of bruine ..
 Smakelijk iedereen ! 














Vakantiekriebels .. voel jij ze ook ?? 
Wij alvast wel ! 

Dus heb ik mijn tent mee naar de klas.
Aan de hand van een plan bouwen we onze kleine tent op.. niet zo moeilijk ! 
De grote tent gooi ik in het midden van de klas en voila .. klaar !! 
Kaïradt schrikt zich een bult. 
Ze dacht nu werkelijk dat bij het opgooien er iemand vreselijk te keer ging in de tent 
😨 ocharme Kaïradt, het was echt niet de bedoeling jou schrik aan te jagen .. sorry ! 
Even later gaan we de tent uittesten ! 
 Wat is het rustig in de tent. 
Toch snel even een kijkje nemen .. de dames houden een schoonheidsslaapje !
Welterusten ! 
In de hoekjes wordt er fijn gespeeld. 
 Stevige constructies worden er opgezet.

 Een knikkerbaan wordt in elkaar gezet zodat de knikker vlot gaat rollen.

 In de poppenhoek wordt een ontbijt geserveerd !
Zoë heeft amper tijd, ze wordt verwacht op een verjaardagsfeestje en neemt haar 'sacoche'
 Nathan is dan weer de nieuwe man en poetst de klas van boven tot onder. 
Jong geleerd is oud gedaan ! 
😉
En Kaïradt deelt de lakens uit ! 

En dan was er nog .. onze juf .. 
Maandag is een enorm drukke dag voor me ..
en met het nieuwe thema voor de komende weken
 had ik een auto vol spullen mee naar de klas.
Tot mijn grote verbazing kan ik mijn klaargemaakte middagmaal maar niet vinden. 
Zou ik die vergeten zijn ?? Ja hoor !! 
Gelukkig bestaat er zoiets als een hulplijn 
en wordt mijn maaltijd alsnog aan huis (lees : de klas) geleverd. 


Niet vergeten !!! 

Zoals beloofd springen we morgen met zijn allen een gat in de lucht !! 
Wij kijken uit naar een dag vol plezier en speelpret. 

De verrassing houden we nog even aan.. maar het wordt fantastisch leuk ! 

Sterk aan te raden, zijn schoenen zonder veters en een heel lekker tussendoortje
en een fris gekoeld drankje. 
Vergeet zeker je petje niet en een flinke dosis zonnecrème.
's Middags zorgen de juffen voor een heerlijke Belgische maaltijd !

Tot morgen in de Tandem ! 
Om 8.45 uur gaan we van start ! 
Juf Tania 

Een woordje van dank .. 
aan de ouders van Kayla (K2)
Juf Lien (eerste leerjaar) was de hele dag op zoek naar haar trouwring.
Nergens te vinden .. juf Lien was er het hart van in. 
Toen ik omstreeks 18.30 uur huiswaarts keerde,
werd ook Kayla door haar ouders opgehaald in de buitenschoolse opvang.
Kayla had blijkbaar de trouwring gevonden en gaf hem meteen aan haar papa,
die hem op zijn beurt aan mij gaf. 
Ik kon juf Lien het goede nieuws melden .. wat een opluchting ! 
Dank je wel aan de familie Weyens.   


1 opmerking:

  1. Inderdaad! Wat een lief gebaar! Ik ben zo blij! Kayla, morgen kom ik je persoonlijk bedanken! xx

    BeantwoordenVerwijderen